Gå til innhold

har dere søkt barnehage plass da?? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ehhh?

Opptaket her er ikke før til våren, så vi har ikke søkt. Vi får permisjonen til å gå opp slik at lillebror ikke har barnehagestart før i august da. Så vi trenger ikke søke før i mars er det vel. Tror ikke de gjør noe med opptaket før etter søknadsfrist. Eller har jeg misforstått noe nå? Er det noe nytt igjen?

Når har du søkt plass fra?

ja, det var det jeg trodde også, men så fikk jeg høre det at det var da de TILDELTE plassene. Altså så havner man på ventelistene ut i fra søkndasdatoen, men så tildeler de ikke plassene før i mars. Og om du ikke får plass da, så står du fortsatt på venteliste. Men hele tiden så kan jo de ansattes barn og de som har søsken i samme barnehage komme før deg i køen. Slik jeg har fått det fortalt av andre som har søkt andre år, så tildeler de plassene i mars, men da tar de utgangspunkt i fra dem første som søkte..

Jeg tok i alle fall ikke sjansen, så søkte via nettet idag. Og har fått flere tilbakemeldinger på at det er vanlig å søke så tidlig om man vil ha større sjanse for å komme i de barnehagene man har på 1. og 2. plass feks. (Bergen) Uansett kan jeg helt frem til mars flytte om på plassene mine.

Mini er jo sikra plass i aug. 2010, siden han er født i juli, men jeg vil jo helst ha de som er i nærheten her. Hjelper ikke å få bhgplass på andre siden av byen.

Søkte plass i fra 1.juli. Jeg må begynne å jobbe igjen i midten av mai, men håper på at pappaen skal ha litt pappaperm (selvstendig næringsdrivene, så ikke så gunstig). Hvis ikke tar jeg ulønnet permisjon + ferie til dess vi får bhgplass. Mulig jeg forandrer på datoen underveis også. men ikke før 1.juli i alle fall.

Trodde man stilte likt ved søknad før søknadsfrist, jeg? Jaja, da er det vel bare å søke da. Og hvertfall såfremt en kan forandre på ønskene sine fram til mars. Er ikke helt sikker på om jeg ønsker at barna skal gå i den bhg som storesøster går i nå. Men jeg må jo være sikker på å få begge inn i samme bhg, så det kan hende det blir søknad til den som vi bruker nå. Og ja, har jo en fordel med å ha søskenplass da. Burde ikke være noe problem å få plass til lillebror der. Også er det bare 5 min gange hjemmefra og på vei til jobben min, så det er jo sånn sett perfekt!

hmmm... Dette hadde ikke jeg tenkt på, i kommunen er det vel sånn at man stilles i kø ettersom når man søker?! Jeg skal i utgangspunktet ikke ha småen i kommunal barnehage, men er ikke garantert plass i "min" barnehage så MÅ jo ha noen kommunale på listen også.

Telefoner skal taes i morgen kjenner jeg...... =)

Annonse

Ja, nå har jeg også søkt..... Snakket med barnehagesjefen og hun kunne ikke love meg plass selvom det så lovende ut så da fant jeg ut at det bare var å sette igang. Greit å ha det unnagjort!! =)¨

Takk for påminnelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...