Gå til innhold

Jeg har vært til inseminering.

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Kort om meg: Jente, 22, snart 23år, singel.

Jeg bestemte meg for lenge siden at jeg ville gå for inseminasjon eller IVF, og det var et nøye overveid valg med rådgivning fra bla nav, fertilitetsklinikk og psykologen min. Nevner i farten at jeg ikke er psykisk syk eller noe, jeg går til psykolog for å snakke om en liten angst jeg har for å treffe mange mennesker på en gang (har litt med ny skole å gjøre), og det er viktig å få løst det slik at jeg fungerer optimalt. :)

I september gjorde jeg da dette, gikk til innkjøp av clear blue fertilitetsmonitor, som forresten jeg anbefaler på det sterkeste. Jeg har ganske fin syklus på 26 dager og trodde at EL kom på dag 14, men jeg fant ut at det gjorde den ikke takket være monitoren.

Uansett, jeg beregnet utifra mens dato når omtrent jeg ville ha EL, så jeg bestilte tur til københavn som skulle vare fra 21sept (dag 11) til 23sept (13). Jeg håpte at EL testen skulle bli positiv dagen etter jeg skulle reise, men i stedet ble den positiv dagen FØR jeg reiste. Det var så perfekt timing at jeg kunne nesten ikke tro det. Når jeg ankom Kastrup ringte jeg til CFC og de sa jeg kunne komme med engang. Ca kl 12 var jeg der, og det var rett inn på dette rommet der alt skjedde, og så fikk jeg en innvendig ultralyd. Legen ser bekymret på meg og sier at han ikke ser noen tegn til EL på høyre side, jeg små ler og sier at det ikke er rart, jeg har hatt skikkelig vondt på venstre side, så jeg er er sikker på at det er der det skjer nå. Han flytter da staven og smører på seg et stort glis, han sier til meg at akkurat nå ble egget ditt sluppet, og at han aldri har opplevd så god timing mht inseminasjon og eggløsning. :D ofte skjer det timer før EL eller få timer etter, jeg var altså der nøyaktig når det skjedde.

Så var det inn med donorsæden da, og det gikk helt fint. Litt små vondt i det han stakk den inn, men ikke noe mer.

Idag er det altså 9 dager siden, og jeg begynner å undres litt. Jeg har hatt konstante stikninger i livmoren siden 4 dager etter EL, og de siste dagene har jeg også stadig murringer i ryggen. For omtrent 3-4 dager siden fikk jeg også kraftige mensmurringer, var sikker på at nå kommer mensen alt for tidlig, men det gjorde den ikke.

Så jeg er veldig spent på hvordan dette går.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140741418-jeg-har-v%C3%A6rt-til-inseminering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei og lykke til, er ikke lenge til du kan ta en test da:-).

Jeg skal insemineres senere i dag. Har hatt el smerter siden 8 i dag tidlig, pleier egentlig bare å ha det ca en time, men tok el sprøyte igår klokka halv 9 på morgenen. Så er spent på når egget slippes akkurat.

Det kan høres ut som om at du er gravid da:-) Tenk så fint! Klaffer på første forsøk. Jeg krysser fingrene for deg

Takk skal du ha :)

Lykke til selv, jeg syns det var knall spennende med hele prosessen, men jeg ble ikke regulert med medisiner da jeg er så ung og alt funker som det skal - heldigvis. Jeg har en tendens til å få dobbelt opp med bivirkninger. Gynekologen mente at en som meg vil bare på kluss i syklusen med hormonpreperater, og da stoler jeg på henne. Men, velger jeg IVF om dette ikke gikk, så må jeg jo ha hormon tilskudd osv, men det får bare være.

Nok en gang, lykke til :D

Hei og lykke til!

Er det leger som jobber på CFC? Jeg har egentlig kun sjekket med Stork. Jeg var egentlig ikke klar over at det fantes så mange forskjellige klinikker før jeg leste om den her inne.

Jeg har aldri tatt ultralyd for å sjekke EL men burde kanskje det? Jeg har bare sjekket med Clearblue og bestillt tur til Kastrup så snart den har fått utslag, det har vært på kvelden begge gangene(var der for 2 gang i går). Høres jo veldig logisk og trygt ut å sjekke at alt er ok FØR man drar? Hmm.. Kan du sende meg link til CFC? Krysser fingrene for at alt er i"boks" for deg ;-)

Heisann. Ja det er leger og sykepleiere. :) Dr Lindenberg er veldig god i dette her. CFC er vel den mest anerkjente klinikken i DK. http://www.copenhagenfertilitycenter.com/

De er også billigere enn stork. Men kommer an på hva du foretrekker av behandling. På stork har jeg hørt at de tar med tid til deg og tar mer vare på deg, mens på CFC er det rett inn og ut på omtrent 5min. Jeg foretrekker sist nevnte. :)

Det han gjorde med meg var at han bare sjekket først om han kunne se at jeg hadde eggløsning når jeg kom dit.

Men, jeg var på time hos gynekolog for omtrent 4uker siden nå, var ihvertfall 6 dager etter eggløsning sist syklus. Jeg gikk der mest fordi CFC krevde blodprøver og celleprøve, men samtidig som jeg var der sjekket hun om slimhinnen stemte i forhold til hvor jeg var i syklusen, noe den gjorde, hun kunne også se at jeg hadde hatt eggløsning på høyre side. I tillegg målte hun nivået av progesteron i blodet, og det stemte også med hvor jeg var. Med andre ord fant jeg ut der og da at alt funket perfekt hos meg, og det anbefaler jeg andre også å gjøre.

Hei og takk for informasjon.

Ja jeg var også til gynokolog er hjemme før journalsamtalen med Stork. Jeg skal virkelig sjekke opp CFC og hva de tilbyr.

Har nettopp vært på Stork for 2 forsøk så får vente å se hvordan det går først ;) får jo håpe at jeg ikke trenger det..

Annonse

Takk for det, synes det er leeenge å vente. Vet ikke om jeg skal være håpefull eller ikke forvente noe eller..

Har vært og sjekket hjemmesiden til CFC,tusen takk for tipset. Skal seriøst vurdere dem om det blir nødvendig. Men de tilbyr ikke åpen donor? Jeg har valgt det i de to første rundene iallefall, så får vi se videre. Håper at jeg ikke trenger det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...