Gå til innhold

keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Jeg var hos min fast lege igår,og forklarte at jeg skal ta keisersnitt. hun støttet meg helt ut, og sa at vis de på ullevål skulle komme med noe annent,skulle jeg bare komme å hente papirer på hvorfor jeg bør få det,og at jeg har krav på det pga. problemer i underlivet.

fortsatt gruer jeg meg til møte på ullevål, da jeg har lest mye på nettet om at de er veldig strenge? presser deg litt opp etter veggen?

men tror dere ikke at så lenge min fast lege er med på det, at de ikke er så vanskelige på ullevål da?? for min fast lege kjenner meg best..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140741409-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ullevåll er en av de sykehusene som ikke tvinger noen til å føde :-)

men ja, alle sykehus er vel litt "strenge" å presser deg opp etter veggen. men dette er egentlgi bare for å se at du virkelig vil ha ks og at du er klar over at d ikke bare er lett :-)

går nok helt fint, om fastlegen din mener du skal ha ks så får du det nok også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140741409-keisersnitt/#findComment-140742755
Del på andre sider

Lykke til! Du snakket om noen papirer som fastlegen sa hun kunne gi deg. Kanskje dette er bare meg, men jeg ville ha ønsket å ha med meg de papirene med én gang. Dokumentasjon er en god ting å ha, mer enn å bare si at "min fastlege har sagt ..."

Når det gjelder den legen på Ullevål som sa at "her tvinger vi ingen til å føde vaginalt" (og som senere er blitt sitert mye her på forumet), så er det gledelig. MEN: merk at når sykehusleger sier "vi", så mener de noen ganger "jeg". En kollega på samme sykehus, kan nemlig praktisere noe annet.

Selv har jeg ingen fersk erfaring med Ullevål, men jeg fødte der for en god del år siden. Barnet lå i seteleie til å begynne med. En lege jeg møtte var svært restriktiv med keisersnitt (selv ved seteleie), men en annen lege (som tydeligvis var sjefen hans), var mye mer villig til å innvilge keisersnitt. Det endte med at jeg fikk innvilget keisersnitt BÅDE mens barnet lå i seteleie, og fikk fortsatt tilbud om å kunne velge keisersnitt også etter at barnet hadde snudd seg riktig vei. Det var på tidlig 90-tallet.

Har også i nabolaget hørt andre historier fra Ullevål fra rundt 10 år siden, som tyder på at de kunne være veldig restriktive da også.

Hvis du møter liberale holdninger, så er det gledelig. Hvis ikke, må kanskje et annet sykehus komme inn i bildet. Eller noen har også lyktes i å bytte lege, selv om det ikke egentlig er "lov" alle steder. Men tilslutt pleier det å la seg ordne. Lykke til, som sagt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140741409-keisersnitt/#findComment-140744483
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...