RompeRock Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Vi fikk en pakke Anthon Berg sjokolade - plomme i madeira - i går. Og jeg skulle til å ta en, helt til jeg kom på: Shit, det er jo alkohol i dem... Står at det er hetvin/likør, ca. 2% madeira. Er det så mye at man som gravid bør la vær, eller er det ok å spise en i ny og ne?
Bare blåbær Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Er bare å spise en sjokolade i ny og ne. Null problem.
Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 En sjokolade i ny og ne, ja. Men jeg hadde aldri spist sjokolade med alkohol i seg mens jeg var gravid.
Bromelia Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Hehe... Er det seriøst ment, eller prøver du å få til en heftig debatt her? 2 prosent? Spis i vei! Ærlig talt! Hvis vi skal tenke sånn så kan vi slutt å drikke kultura også... ikke spse brød heller... Hvor mange er det ikke inne, som har mødre som tok seg et glass rødvin da de gikk gravide med oss? Og jeg lever i hvertfall...
Kine&nurket;-) Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Kos deg med sjokoladen du. Er ekstremt lite alkohol det er snakk om. Jeg spiser rødvinssaus også, ingen betenkligheter med det- snakk om liiite alkohol. At leger snakker om totalforbud mot inntak av alkohol i svangerskapet, er vel dette pga. at det fort blir diskusjon om hva som er for mye- mange sier jo at et halvt glass i ny og ned skal gå greit, og alkholen i plomme i madeira på en hel pakke er mindre enn et par spiseskjeer:-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Hehe, du fikk meg til å smile Jeg er totalt avholds i forhold til alkoholdrikke og røyk etc både nå og i forrige svangerskap...Men hver gang jeg er hos mamma på middag el.l. så har hun en Plomme i Madeira til meg. Vi kaller det "drinken" eller "Nightcappen" min... Det er forsvinnende lite alkohol i de sjokoladene, så en her og en der går helt fint. Jeg ville ikke spist hele pakken i ett, men litt småspising må jo gå. Og så er de såååå gode! Enjoy og spis en for meg også
EnJente_m_2Jenter Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Uglemamma, nå tror jeg jammen du har glemt tråden vår !!!!
Gjest Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Jeg gidder ikke å spise noe sånt.. Hvorfor skal man gidde det når man vet det ikke bra.. Alkohol er alkohol uansett mengde..
Bumblebeee Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Det tror jeg ikke jeg hadde fundert på en gang. 2 prosent? Og hvor mye er inni sjokoladen, en knapp ml? Tror ikke en spurv hadde klart å bli brisen på den sjokoladen..
Gjest Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 Jeg spiser av de! Har planer om å spise av de små likørsjokoladene til jul også jeg! Men bare et par av gangen, toppen Tror det er mer alkohol i navnet enn i sjokoladen Jeg pleier å bli drittafull bare av å lukte på korken til smirnoff ice! Mens en nyttårskveld greide jeg å spise ei hel eske med likørsjokolade alene uten noe innvirkning i det hele.
lindynatt Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Jeg mener NAF testet for mange år siden om man kunne bli full eller få utslag på promille hos politiet hvis man spiste sjokolade med alkohol i Testerne spiste så de ble grænn i tryne, null utslag... Tror ikke en sjokolade med bitte litt alkohol i skader..
Nikki 75 Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Mmmmmmmmmmmmmmmmm, sjokolade! Liker best de med jordbær i champagne, jeg. Og jeg hadde ikke nølt med å spise dem, selv som gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå