Gå til innhold

Vinterjakke for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere nå som det begynner å bli kaldere,

får man kjøpt vinterjakke for gravide eller kjøper dere jakker i "vanlige" butikker i store størrelser?

Skrevet

jeeg bruker en gammel allværsjakke av mannen min.

ikke spesiellt fin, men duger!

gidder ikke bruke penger på ny jakke som bare kan brukes i noen måneder!

hvis jeg skal være fint kledd går jeg bare med jakkene åpne!

Skrevet

Jeg har ikke greid å finne vinterjakke for gravide hverken i forrige svangerskap eller i dette... Nå er jeg litt heldig denne gangen, for jeg har gått ned en del i vekt, og har dermed en del store klær liggende deriblandt en vinterjakke som det er god plass i ennå... Om jeg kan bruke den helt til termin i januar er en annen sak... Men tar det som det kommer.

Skrevet

Jeg har også gått ned en del i vekt og har ganske greie jakker liggende fra tidligere. Jeg har forøvrig kjøpt en ny svart, litt lang jakke i ullstoff som er litt rynkete over brystet og skrår litt utover. Den er fin både med og uten mage. Mange fasonger i vanlig klær som har passform som går fint til en gravid mage.

Skrevet

Jeg har ei kåpe med "omslag" som jeg brukte i første svangerskap. Den holdt ihvertfall til uke 32 sist.

Hvis ikke tenkte jeg å gjøre som ei venninde, hun sydde et "trapes" med knapper på den ene siden og knapphull på den andre som hun utvidet den vanlige vinterkåpa med. Hun hadde svart kåpe og innlegget var i svart fløyel så det så helt greit ut.

Skrevet

vinterjakke? tror ikke jeg får behov for det er konstant VARM.

Skrevet

Har kjøpt meg en fleece jakke, men ikke noe særlig når det regner og blåser nei :(:(:(

Skrevet

Huff.. Jeg har gått i butikker i 4 timer i dag, og var i ferd med å gi opp hele jakten på vinterjakke. De fleste jakkene jeg har sett i butikker som H&M, Lindex, Cubus, KapAhl, Gina Tricot, Vero Moda, B-Young++ er enten for tynne i stoffet til vinter, eller så er de for smale i passformen til at en gravidmage kan passe inn der. Jeg har termin i mars, så kommer jo til å være ganske stor i magen på den kaldeste tiden. I og med at jeg kjøper jakken utelukkende for å bruke som gravid på vinteren gidder jeg ikke å bruke for mye penger på den heller. Så hva gjorde jeg? Jeg kom over en boblekåpe til 300 kr som så ganske ok ut, og kjøpte den i str large, en størrelse større enn vanlig. Bruker den frem til den sprekker, og så får jeg bare ha den åpen med en skikkelig varm ullgenser eller cardigan under den siste tiden. Regner ikke med at jeg kommer til å trave rundt ute i snøstorm i den perioden allikevel.

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet, og ble overlykkelig i dag! Fant en A-formet kåpe med knapper bare over brystet på Cubus til 500 kr. Fordi formen er sånn tror jeg den vil kunne vare de siste 3 mnd, pluss at det er jo godt å ha god plass etter fødsel også :-) Hadde den i rød, lilla og svart og var satt ned fra 599 kr :-)

Skrevet

var så heldig at jeg kom over en flott parkas kåpe (ballongfasong) på voice of europe, og til og med på en dag da alt var til 50 %!! kostet nå 500,- og jeg bruker den gjerne med et belte i livet nå mens jeg kan, men jakken er så romslig at jeg sannsynligvis skal kunne bruke den ut svangerskapet :D

Skrevet

Jeg har kjøpt meg parkas på bikbok, det geniale er jo at de skal være store! Dessuten er det snøring høyt opp, som jeg kan løsne på etterhvert som jeg blir større (er i uke 16 nå). Sist graviditet hadde jeg en vinterkåpe som vokste sammen med meg...Den var ikke så mye å ta vare på etterpå...

Skrevet

Jeg kjøpte jakke på ellos, en lilla ulljakke med knapping bare til under brystet, så var den litt vid og kjoleaktig under livet, har god plass til en voksende mage, kjøpte den i vanlig str.. kjempefin..elsker den, og kan bruke den etter graviditeten også..=)

Skrevet

polaren og pyret har knallfine parkas m/utakbart for for gravide. Sitter supert på og er en knall jakke:)

Skrevet

Jeg fannt en fin jakke (kåpe) på Benetton som har 3 knapper som slutter nedenfor bysten.så plass til magen :o) Håper den skal passe frem til termin som er i midten av januar....

Skrevet

Kjøp for all del ikke jakker med glidelås! :) Kjøp med knapper som går ned til brystet. Det er mange av de i butikkene nå, selv har jeg ei grå fra hm, som går ned til rompa :) Veldig fornøyd med den! Høy krage også :)

Det er ikke vits og lete etter den perfekte og moteriktige jakken i alle fall :)

Kjøp ei klassisk og fin jakke som går til det meste, og pynt heller opp med tilbehør som skjerf, luer,votter og kanskje en brosje til å feste på jakken :)

Skrevet

Jeg fant meg en a-formet grå jakke som dekker rumpen på vero moda. Kostet 600kr tror jeg. Der får jeg plass til en stor mage, men den er også fin hvis man ikke er gravid.

Skrevet

Fine A-formede jakker også på Vivikes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...