Gå til innhold

Noen som vugger barna sine i søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ei tulle på snart 3 mnd som må vugges i søvn. Pleier å ta vogna inn å legge henne der på dagen, og første del av kvelden. Setter baggen oppi sprinkelsenga når vi legger oss, og tar henne over til oss første nattmåltid. Nå har jeg veldig lyst til å få henne over i egen seng, bla siden hun kaver sånn om natten at det blir liten søvn på mor. Lurte på å begynne å legge henne for kvelden i sprinkelsenga, men er ganske sikker på at det ikke går uten vugging. Noen som har prøvd de knottene fra brio man kan sette på bena til sprinkelsenga som gjør at den kan vugges?? Kan jeg evt bruke de selvom jeg bare har tre "vegger" på sprinkelsenga? Tenkte å ha den inntil senga vår nemlig...

Veit jeg har gnåla om denne problemstillingen her inne tidligere men trenger litt motivasjon for å gjennomføre det. Huff kjenner jeg gruer meg, har på følelse det blir mye grining, men orker ikke flere søvnløse netter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi har de knottene fra Brio, og de funket kjempebra når han var så liten som din. Det sparte oss for timevis med bæring. Hadde også god effekt når han "småvåknet" i løpet av natta. Er ikke sikker på hvordan det blir hvis du har senga hennes helt inntil din - kanskje den vil gnisse?

Vi var/er kjempefornøyde i alle fall : )

Skrevet

Lillemann sov i vogge for ikke så lenge siden, og det slo meg jo plutselig at sprinkelsenger ikke vugger! Tenkte på de klossene fra Brio, men ville gjøre et forsøk på å slutte med vuggingen siden det jo selvfølgelig hadde vært mye bedre. Har rimelig faste rutiner og han likte seg veldig godt i vogga og forbandt den med søvn. Han var, om jeg ikke husker helt feil litt urolig et par kvelder, men ingen store kriser. Det gikk rett og slett mye enklere enn jeg hadde trodd. Jeg sluttet bare å vugga vogga, men ellers var alt likt. Jeg trodde også at Lillemann var avhenigg av at jeg rugget på vogna for at han skulle få sove på dagtid. Det var også feil. Nå legger jeg ham bare nedi der og så sovner han! Hender jeg må putte smokk en gang (som jeg alltid må en gang på kvelden også), men ellers har det gått rimelig smooth.

Jeg ville gjort som dere gjør, men bare ikke vugget vogna. Trøstet, smokk, sang og alt det der. Jeg bruker opp-ned (eller noe tilsvarende) og da blir det minimalt med gråt. Tar ham altså opp i armene om han begynner å gråte (sutring holder ikke ;-), og når han roer seg legger jeg ham ned igjen.

Når det er sagt, så tror jeg ikke Lillemann hadde klart å finne søvnen selv da han var 3 mnd gammel. Han var en baby som elsket bæresjalet sitt, og hadde det ikke vært for det er jeg sikker på at han glatt kunne blitt diagnostisert med kolikk. Samme med vogga. Veldig glad for at vi hadde vogge!

Byttet fra vogga til sprinkelseng nå for et par-tre uker siden, og det har gått smertefritt iom at jeg sluttet å vugge vogga da han var 4 mnd (tror jeg det var). Er nå 6 mnd gammel.

Skrevet

Poenget mitt var at dere kan kanskje prøve å venne av vuggingen før dere introduserer sprinkelsenga? Da blir ikke overgangen så stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...