LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hvordan gjør dere det med vann til de små? Man bør vel gi litt vann mellom måltidene når de begynner med mat, men jeg får ikke i snuppa vann.. Hun brekker seg, gjør grimaser og spytter ut.. Gir det på en annen flaske enn de hun får melk av, for jeg tenkte det var greit at hun vet forskjellen- men kanskje jeg burde prøve tutekopp istedet? Har prøvd å gi hjemmelaget sviskesaft også, hun vil heller ikke ha det, selv om hun liker sviskemos.
Lemonia Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men fram til 6 mnd er det ikke nødvendig med væske til måltidene. De får i seg nok væske når de ammer/får mme. Så ikke stress med det. Etterhvert kan du tilby vann til eller utenom måltidene og du vil nok oppdage at hun drikker av seg selv. Gutten vår har alltid bare fått vann fra tutekopp og det har gått helt fint. Vi begynte vel ikke med vann før han var 7 mnd og begynte å spise et brødmåltid (vi prøvde litt rundt 5 mnd, men da bare laget han grimaser). Fram til da hadde han fått grøt og middag, og det var såpass flytende at han fikk nok væske i seg av det. Men brød er såpass tørt at han med glede drakk kaldt vann til. Du kan også gi mme som drikke til måltidene. Prøv gjerne med ulike temperatuerer. Gutten vår liker kald drikke, men mange foretrekker det romtemperert.
Squirrel79 Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Ser du fikk mange gode råd over her. Et par ganger tok jeg en liten teskje med sukker i vannet (det var riktignok i sommer når det var veldig varmt og jeg var litt bekymret for at mini ikke fikk i seg nok vann). Da drakk han. Det går an å gjøre dette, å ha mindre og mindre mengder sukker. Ca 1/2 teskje på 1dl vann brukte jeg, og serverte det lunkent, han var jo vant til melka i den temperaturen. Etter hvert ble det ikke noe problem å få i han vann i det hele tatt. Nå drikker han vann med glede til alle måltider. 8 måneder.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Min også likte dette dårlig i starten, nå er han snart 9 mnd og drikker mer vann enn melk.. han elsker det og det skal være kaldt... det kommer!!
Gjest Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Mi var også veldig skeptisk til vann i begynnelsen, men jeg passet på å gi henne litt hver dag, og nå går det ned på høykant Har to kopper (avent og nuk) men hun liker best å drikke av tåteflaske foreløpig.. Snuppa er 8 måneder..
Gjest Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Ser du har fått mange god tips over her, og jeg signerer de andre. Det tar tid. Men prøv litt hver dag, ikke gi opp. Og ikke ta det så tungt. Det kommer Vi brukte mange mnd før hun drakk noe særlig. Vi har bare brukt vanlig kjøkkenglass vi da. Hun har nektet å ta flaske hele veien, og tutekopp skjønner hun ikke så mye av;) Men glass - da går det kjempefint:) Så nå drikker hun både vann og mme av glass - går så fint så
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2009 Takk for svar:) Hun får nå morsmelk på flaske (fullpumper). Er straks 6 mnd, og siden hun har begynt å våkne oftere på nettene for mat, så har jeg begynt å introdusere litt hjemmelaget hirsegrøt med sviskemos i. Jeg blander i morsmelk så det er helt flytende, og hun får morsmelk både før og etter grøten, så da får jeg bare vente litt med vannet og se om hun vil ha senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå