Gå til innhold

til dere som har ME:-)

Anbefalte innlegg

Vil bare skrive inn litt her, jeg venter nr 3 nå.. det første sv. skap var jeg skikkelig syk og sengeliggende 1 år etterpå fødsel. Men så tok jeg keisersnitt med andre mann og det var så mye bedre, aner ikke hvorfor. Men jeg fikk 3 uker før termin fordi jeg var så sliten mot slutten. Det er jo noe man kan ordne seg, tror ME reagerer bedre med keisersnitt på de fleste- hvertfal de jeg kjenner! Det er absulutt ikke enkelt og ha barn og ME, men det blir veldig trist om livet skal gå forbi uten og få oppleve det. En mamma som elsker barnet sitt har det veldig mye bedre en mange mange i denne verden, og det finnes jo flere som må sende barnet ut i barnehage når de er 1 år. Og det kan jo også du gjøre, ektefelle kan ta over din permisjon (selv om du er syk eller ufør) i 1 år (ca), og da kan han være hjemme med deg. Grunnen må være at du er for syk til og ta deg av barnet. Og i utg. punktet så er man jo det når man har ME. Så det finnes muligheter. på den måten får hvertfal du samlet opp krefter etter fødsel i mange måneder og så evt ta over ansvaret mer og mer, eller sende barnet i barnehage og kose med det på ettermiddagen. Jeg har vert veldig fortvilet mange ganger, så det vil jo være tøft men det er verdt alt i livet og oppleve den gleden der, spesielt når man har det så tøft i utgangspunktet. Det har bare vert til glede for meg og få barn, og jeg har også sett på andre som har fått det (tross de har vert heeelt utav seg av beskymring) Som har fått mye mer livsglede, og finner måter og leve med sykdommen som man ikke finner når man ikke har noen og ta seg av og som er så stor del av en:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140739328-til-dere-som-har-me/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei, og takk for oppmuntrende innlegg:o)

Jeg har både M.E og diabetes type 1, og jeg prøver å bli gravid (ivf). Hadde prøvd å bli gravid på naturlig måte i ca 1 år da jeg ble ME-syk for 2 1/2 år siden. Klarer meg greit i hverdagen, er ikke sengeliggende. Men må ta flere pauser gjennom dagen, da holder jeg ut lengre:o) Har alltid drømt å få bli mamma, og ønsker det fortsatt mer enn noe annet. Tror absolutt det vil bli verdt alt slit og tårere når vi til slutt lykkes.

Men godt å høre fra andre med ME som har fått barn at det har gått bra:o) Det gjør at jeg føler meg tryggere på mitt valg og mindre bekymret.

Hei, ble så lettet at jeg kjenner tårene kommer jeg....snufs

Enda så mye jeg har vært inne på BIM så har jeg ikke sett denne siden før nå.'

Jeg er 37 år, venter 4 mann er 27 uker på vei, denne var en stor overraskelse. Etter nr 3 fikk jeg diagnosen ME.

Sitter her med dårlig rygg fortsatt, til tross for operert rygg for skiveutglidning, nedsatt førlighet i venstre ben, smerte ilninger nedover i begge ben, kraftig bekkenløsning, Humper rundt på krykker, ME alltid utslitt, fibromylagi, konstant hodepine(sliter med migrene) smerter i nakke m betennelse.

I forigge svangerskap endte jeg på sykehus pga dette, og de tilbød KS, dengang ville jeg ikke, men nå vil jeg veldig gjerne.....

De stressa meg opp forrige gang med å sette igang fødsel 3 uker før termin, etter fødsel var jeg så sliten så sliten og masse vondt i rygg..

Skal på Ks samtale førstkommende fre, gruer meg,,,,,,,

Noen oppmuntrende ord???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...