Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hehe... Har i grunnen ingenting å klage på. Lillegullet er 3,5 mnd og har sovet godt på natten hele tia. Kanskje spist en eller max to ganger e og annen natt. Men de siste døgnene har vært tøffe. Han våkner flere ganger - vil ha mat og kos..og sovner ikke igjen.. Ligger i senga si og lager lyd og sutrer mye av natta og det har vært lite søvn på oss - henter han jo mye opp i vår seng for å få mat, men vi er bestemt på at han ikke skal sove der hele natta. For min egen del så går det forsåvidt greit, jeg kan til nød slappe litt av på dagen og kan bare gjøre litt mindre i huset. Men det er verre for pappaen. Han skal jo opp på jobb, og sover lettere enn meg, så han hører jo alt av lyder. Skjønner jo at han burde gå på et annet rom og legge seg, men per tiden er det litt vanskelig. Kan økedager vare over flere døgn, og han holder på å øke produksjonen eller er det bare alderen??
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Hei! Ser han nærmer seg 4 mnd, så det kan jo være han har behov for mer mat etterhvert! Slikt som grøt eller velling. Min knert som nå er 6,5 mnd har sovet hele natta fra han var 2 mnd. Men da han var ca 3,5 mnd begynte han å bli urolig på natta. Men etter grøtstart da han var 4 mnd sov han godt hele natta igjen. Ikke sikkert det er det samme med din altså, men det kan jo hende!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Hei! Da snuppa her i huset var 2 1/2 måned hadde ho en økeperiode på nesten 4 uker. Ho hadde lenge sovet fra 21-05 men nå skulle ho ha mat hver og annenhver time på dagen pluss en gang på kvelden og en gang på natta. Så mat kl 07 igjen. Nå spiser ho hver 3-4 time ca hele døgnet. Ho er 4 måneder nå og jeg ønsker å fullamme til 6 måneder. Men kan jo være din trenger mer mat. Hør med helsesøster.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 Har tenkt tanken, ja.. Men synes det er litt rart at det kommer så plutselig:) Har sagt at jeg skal fullamme så lenge det går, men om han viser tegn på å ville ha mer mat, så får han det fra 4 mnd;) Er ikke fanatisk på det:) Lurer litt på om det er magen som plager han. Har mye luft og det STINKER! (Fælt å si det om så søt en baby;)) Har avføring bare ca annenhver uke, så kan jo være det også.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Tulla mi på 3,5 mnd har også begynt å bli styre på natta helt plutselig. Ikke så urolig kanskje, men hun turner rundt i senga, havner på magen, våkner og pludrer og skal ha mat OFTE! Jeg har prøvd littegrann Maisgrøt (de der man kjøper på gul pose, "fin å starte med" står det på emballasjen) to kvelder, og hun var mye lettere å ha med å gjøre begge nettene. Sov godt og spiste lite. Tror likevel jeg utsetter all grøt til 4 mnd bare for å være på den sikre siden, så får vi heller ha litt slitsomme netter fram til da. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå