Gå til innhold

Hvorfor finnes ordningen med seniorboliger? Er dette ikke å favorisere en gruppe mennesker over andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal de over 50 eller 60 være prioritert når det gjelder å få store og billige leiligheter? Det er jo nettopp disse som har hatt et helt liv å tjene penger til bolig og ikke har de bruk for en 3 roms hvis de ikke har barn lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel hvorfor finnes det ungdomsleiligheter og sosialleiligheter??

Skrevet

Nå finnes det fattige eldre også, de trenger bolig som er tilrettelagt for seg og det behovet de har og de betaler for det.

Så hvorfor misunnelig?

Det finnes også boliger som er ment for unge, som er subsidiert og er billige.

Skrevet

Si det, mine besteforeldre kjøpte nettopp ny leilighet i et leilighetskompleks for eldre. De er riktignok ikke som gamlinger å regne enda, men de solgte det STORE huset de hadde utenfor byen og flyttet mye nærmere byen. Nå har de alt i umiddelbar nærhet.

Alle barna bor rett ved, det er butikker, kollektivtilbudet er bra og det er ikke langt til sentrum. Det er jo genialt for eldre mennesker.

Mine andre besteforeldre burde også få ut finger'n å kjøpe seg leilighet litt mer sentralt, men de er jammen ikke lette å overtale :/

Skrevet

Ikke alle. Tenk på kvinner som har vært hjemme og stelt med barn og heim i mange år, for så å se gubben forlate seg for en yngre og vakrere utgave ... for så senere å bli minstepensjonist? Bare for å nevne et eksempel. Dessuten er jo de fleste "seniorboliger" ganske små synes jeg (prøver å finne noe til min langt fra rike mor nå for tiden).

Skrevet

Finnes boliger for de fleste sammfunnsgrupper.

Skrevet

I tillegg handler det om infrastruktur. Her vi bor har det blitt overvekt av barnefamilier og insfrastrukturen klarer ikke følge med (feks for lite skoleplasser på barne og ungdomstrinn osv). Utbyggerne bygger nå da flere seniorleiligheter for å få en mer jevn fordeling på infrastruktur og boligsammensetting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...