Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Altså, i innkallelsesbrevet fra sykehuset stod det at jeg måtte faste dagen før.. Samt ta klyx morgenen og kvelden før, samt samme morgen.. Men så leser jeg litt om det på nett, og der står det at man ikke trenger å faste lengre... jeg er så suuuuulten... Hehehe.. Noen som vet noe om dette?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Jeg tror nok du må det dessverre. Noe av grunnen til at du må faste er jo at tarmen må være tom slik at de får sett på veggene inne i tarmen. Dersom du ikke faster så vil jo tarmen være full av avføring...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Joda, jeg skjønner jo den. Men hvorfor står det enkelte plasser at faste ikke er nødvendig da? Og dersom jeg spiser et lite brødmåltid nå, har ikke det kommet ut til i morra da, siden jeg skal ha to runder til med klyx...? =P HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Skjønner ikke problemet - gjør som brevet sier, ikke les rundt på nett osv.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Du kan jo drikke ren buljong, vet du;) Og eplejuice og slikt. Du faster likevel. Klare væsker kan du innta, selv om det er næring i dem. Ikke melk og slike "tette" drikker. Men jeg forstår ikke hvorfor en skal faste for bare en rectoskopi. Det er jo en egen "avdeling" i tarmene, og er kun full dersom du kjenner du skal drite(rett og slett). Og da blir den delen rømt med klyx.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Syns du har sluppet billig unna siden du kun skal ta rektoskopi og bare faste. Jeg har tatt coleoskopi flere ganger og da må jeg ta tarmskylling i tilegg til faste. Og faste fra kl 24.00 kvelden før gjelder både mat og drikke + røyk, pastiller, tyggegummi ...... Følg det som står i brevet.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Kan noen forklare meg forskjellene på rektoskopi, endoskopi, colonskopi, coleoskopi??? Har hatt colonskopi og måtte drikke noe så sinnsykt vondt for å få tømt meg skikkelig. Lurer bare?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Rekto er endetarmen, ikke i selve tykktarmen. Colon betyr rett og slett tykktarm, så da er det hele tykktarmen, og så bruker de å se på nederste del av tynntarmen samtidig(overgangen mellom tykk- og tynntarm). Coleoskopi, er vel bare feilskriving:) Gastroskopi er fra munnen til magesekk, og øverste del at tynntarm. Endo og rekto er det samme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå