Gå til innhold

7 mnd og liker ikke noe mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fortvilet over lillegutt. Han liker ingenting! Grøt kan vi bare glemme, og det samme med alle typer middagsglass. Velling er OK innimellom, og fruktglass. Har forsøkt å blande frukt i grøten, men det hjelper lite. Skjønner ikike hva han skal overleve på! Ammer fortsatt.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han overlever nok fortsatt fint på pupp :-)

prøv en og en smak, til slutt er nok noe spennende nok :-) ville også ha prøvd å gi mat før pupping, ikke etter som det er anbefalt.

Her var most banan det som fikk igang spisingen (bakt pære var også populært imens alt med mme og gulerot var vondt! Vi ga grøt uten melk, en mnd lang (hirse fra Holle med varm hjemmelaget eplemos istedenfor vann/mme).

Ikke stress det :-) Det kommer når det kommer :-)

Skrevet

Jeg har litt kanel i grøten, det faller veldig i smak... Nå har jeg ei som spiser godt da, men skader jo ikke å prøve.

Skrevet

Min på 10 mnd blir tilbudt feks grøt, pasta, brød eller frukt til hvert måltid. Han spiser en skje eller tre (eller noen ganger mer) og da er han stort sett fornøyd.

Jeg blander et fruktmosbeger med litt grøtpulver og har i en beholder med lokk og den mengden spiser han stort sett opp på en dag.

Han ammes av den grunn mye enda. (To ganger om natten).

Helsesøster sa at det gikk fint å fullamme til ett års alder. Så nå har jeg gitt opp å stresse, det løser seg vel før eller siden!?

Skrevet

Kan det være en idé å servere en og en matvare? Kanskje middagsglassene rett og slett er litt overveldende på smak? Hva med potet blandet med mm eller mme? Hvis det går bra er det jo bare å utvide med gulrot f.eks. og så andre grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...