Gå til innhold

Hvor mye koster det å få nytt førerkort...? Har klart å kaste lommeboka mi i søpla....

Anbefalte innlegg

Skrevet

herlig.. alle korta.. bursdagspenger.. tilgodelapper.. herlig!!!!!!!!!!!

Skrevet

vimsa ;o) hihi

Nytt førerkort mener jeg å huske kostet rundt tre hundre kroner :)

Skrevet

Jeg googlet på nytt førerkort og fant følgende

Hva gjør jeg når jeg har mistet/blitt frastjålet førerkortet mitt?

Svar:

Førerkortet må meldes tapt enten til politiet eller trafikkstasjonen. Du får utstedt en midlertidig kjøretillatelse for 3 måneder. Hvis førerkortet ditt ikke er kommet til rette innen en måned, kan du henvende deg personlig til en trafikkstasjon, forevise gyldig legitimasjon, levere den midlertidige kjøretillatelsen og bestille nytt førerkort. I spesielle tilfeller kan du få utstedt duplikat straks uten å gå veien om midlertidig kjøretillatelse. Dette gjelder når det er åpenbart at førerkortet er tapt for alltid eller førerkort er nødvendig for kjøring i utlandet.

Finner ikke noe om hvor mye det koster, men dersom du får førerkort for første gang koster det kr 200,-. Vi tro det koster det samme.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg betalte 395,- for 3 år siden, når jeg mista lommeboka. Jeg burde vel strengt tatt hatt nytt nå også, siden jeg har bytta navn... bare glemmer det!

Skrevet

Det kostet 295 kr for et par mnd siden.

Hvis du skal kjøre bil før du får nytt, må du ha en midlertidig kjøretillatelse i mellomtiden. Det får du hos nærmeste politi. Ta med id med bilde.

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...