Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

opplæring i hvordan man bruker sprøytene?????vurderer dette...og det jeg lurer på er om de kan sette den første????så kjenner jeg om det er så lite vondt at jeg tørr å gjøre det selv de andre dagene???

Skrevet

Jeg dro ikke på opplæringen. På http://www.fertility.no/about/gonalanim.jsp ligger det en brukerveiledning for injeksjonspenn. Jeg synes det var ganske lett å finne ut hvordan man skulle gjøre det. Jeg har i utgangspunktet hatt sprøyte ANGST!!! Begynner nesten å grine når jeg skal ta blodprøve. Skikkelig barnslig, men jeg har liksom bare blitt helt satt ut.

Så jeg var jo rimelig skeptisk til å begynne å sette sprøyter på meg selv da. Men utrolig nok så gikk det utrolig mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg var litt stressa for å gjøre det feil siden jeg hadde fått utlevert akkurat riktig mengde. Men sjekk ut linken og les også forklaringen i pakningsvedlegget så går det helt sikkert bedre enn du tror. Den første kvelden grudde jeg meg som bare det og utsatte og utsatte til jeg bare var nødt til å sette igang. Friket nesten ut, men så bort og "skrudde"/presset den inn. Frykten satte meg mer ut enn smerten for å si det sånn! Spissen er kjempetynn og det er jo ikke vondt i det hele tatt.

Men hvis du har lyst og mulighet så kan det jo være greit å dra på opplæringen uansett da.

Skrevet

Jeg dro til kontoret til fastlegen min jeg.

Fikk en sykepleier der til å sette den første/vise meg hvordan jeg skulle gjøre det.

Jeg har jo fullstendi sprøyteskrekk,,så jeg turde ikke å begynne med det der selv.

Men det gikk MYE bedre enn forventet. Spissen er jo så tynn å liten.

Så ondt var det ikke:)))) heldigvis:))))))

Men jeg må innrømme att det var ømt mot slutten. Noe med å finne nye plasser å stikke på...

Men jeg kom igjennom det,,selv med min angst for sprøyter:)))))))))))

Skrevet

jeg også har sprøyteskrekk men håper på å komme meg gjennom det....starter i morgen....stønn

Skrevet

i pakningsvedlegget står det jo at første puregondose bør gis under overvåkning av lege?????så da bør jeg dra til legekontoret eller sykehuset på opplæring da???

Skrevet

Jeg hadde gjort det ja:))))))

Bare for å være sikker på att man gjør det rett:))))

Men det var jo ikke vanskeli,,,så hadde jo sikkert fått det til selv også. Men er noe med att man er nervøs for å gjøre feil også,,,hvordan holde sprøyta,,hvordan stikke.

Jeg hadde MASSE spørsmål:D

Skrevet

Jeg anbefaler deg å dra til St.Olav jeg.

Ring dem og avtal time. Tror de har åpent for "sprøyteopplæring" hver dag klokka 13.

Jeg var der og fikk instruksjon. De setter ikke sprøyta, det må du gjøre selv (slik at de ser at du klarer det). Men de er veldig hyggelige og forståelsesfulle. Lykke til!

Skrevet

ja var på time kl 13...var ikke veldig vondt så skal nok klare det i fortsetningen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...