Calexico Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Skal på første kontroll i morgen:) Skal jeg ha med urinprøve da?
~\/ero~ Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Ja, det har jeg fått beskjed om iallfall=) Hadde med det med førstemann også
Fifrildi Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Urinprøve til absolutt alle kontroller både hos jordmor og lege har jeg fått beskjed om. Det er for at de bla skal sjekke etter protein i urinen som er viktig for å fange opp eventuell svangerskapsdiabetes samt mulighet for svangerskapsforgiftning. Jeg kjøpte rett og slett flere glass da jeg var på apoteket
Calexico Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 Takk for svar. Greit å vite:) Får jeg løpe på apoteket en tur da
Små Einsteins Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Så rart, jeg var på kontroll i går og hun har ikke nevnt noe om urinprøve..
jentavårblirstoresøster Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Har også hørt at vi skal ha med urinprøve på alle kontroller. I urinprøven blir det kontrollert om det er glukose ((sukker i urinen) i forhold til diabetes), Lekukocytter og nitritt (urinveisinfeksjon), protein (svangerskapsforgiftning), og blod (blandt annet infeksjon). Husker jeg lærte på skolen at urinen var kroppens "speil" utad =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå