~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hei alle prøvere! :-) Jeg er nyinnflyttet her idag fra "snart klar", for nå starter prøvingen!! Herregud, det er med masse sommerfugler i magen og skrekkblandet fryd jeg innser at jeg skal prøve å bli gravid. Jeg er 32 år, har ingen barn fra før og har heller aldri forsøkt før, så er vel "på tide" å starte. Jeg har fulgt syklusen min noen mnd nå og vet at jeg skal ha eggløsning denne uken, og etter det er det jo bare å vente i spenning og se. Er veldig forberedt på at dette kan ta litt tid, men det skjer jo at det klaffer hurtig av og til også? Uansett, dette er skummelt og veeeldig spennende på en gang! Aner jo ikke hva jeg går til! Om det er fler her som starter prøvingen nå, så hyl ut, hadde vært artig å ha noen å følge :-) Ellers ønsker jeg alle her masse lykke til! Ha en nydelig dag, alle sammen Vennlig hilsen Månestråle.
Musemor med tre søte små Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Velkommen inn til oss, og lykke til. Håper ditt opphold blir kortvarig. Det ligger en tipsliste et sted på denne siden. Kan være greit å lese den da det brukes endel forkortelser her inne som som ikke nødvendigvis er intuitive. Bare helt kort: IKM = Ikke Kommende Mens, Dagen man håper mensen ikke kommer. TR = Tante Rød = mensen PP = Prøve Periode = Måleenhet på hvor lenge man har prøvd EL = EggLøsning DPO = Days Past Ovulation = dager etter eggløsning Og igjen, lykke til ;-)
~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2009 Tusen hjertelig takk for hyggelig velkomst og info om tipsliste! Den kommer garantert godt med så skal se etter den med en gang :-)
Musemor med tre søte små Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Bare hyggelig. Glemte å si litt om meg selv. Jeg er 34 og prøver på nr. 2. Har fra før en liten gutt på 2,5 år.
-68mamma Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Så koselig da, velkommen skal du være. Har du brukt noe prevensjon inntil nå ? Jeg er en av gamleprøverene her inne - har to barn fra før, snart 7 og 3 år. Dette er vår første prøveperiode (pp) på tredjemann og jeg har brukt Pergotime for å dytte på eggene litt. Har IKM (forventet mens) til helgen.
~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2009 Hei begge to! Så hyggelig med svar og å se at det er flere på min alder her :-) ♂ + ♀ = ♂ : Kan jeg spørre hvor lang tid det tok med førstemann og hvor lenge du har forsøkt nå? Er veldig nysgjerrig på hvor leng tid andre har brukt -68mamma: Oj, så spennende!!! Når tenker du å teste? Brukte du lang tid på dine 2 første? Jeg fikk beskjed om at jeg har en tendens til pco i Januar og sluttet da med p-piller, etter det har jeg benyttet meg av temp.måling som prevensjon, men ungått den uken jeg i teorien skal være fruktbar, så nå snur vi det og forsøker å treffe i stedet ;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Jeg brukte 13 pp på førstemann. Vi begynte å prøve på nr. 2 i august -08 og ble gravide i 3. pp, men mistet dessverre i uke 10. Er nå i 8. pp etter MA. MA = Missed Abortion. Babyen dør, men kroppen rydder ikke opp selv og man trenger hjelp av sykehuset til forskjeld fra SA SA = SpotanAbort, babyen dør og kroppen rydder opp selv.
-68mamma Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Hyggelig månestråle - hvilken årgang er du ? Vi opplevde aller først en MA (missed abortion) og deretter satt førstemann på første forsøk. Med andremann prøvde vi i 6 mndr. Tenkte prøve å vente med å teste jeg (så får vi se om jeg klarer det...) Enten så kommer vel mensen søndag eller mandag, eller så gjør den det ikke - og hvis den ikke gjør det så må jeg vel kanskje teste neste uke. Planlagt kjærestekveld på byen den 10.okt - så innen da håper jeg å ha et svar på gravid eller ikke gravid iallefall, så jeg vet om jeg kan drikke vin til maten :-) Men prøver å ikke ha forventninger, mensen kommer nok til helgen.
~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2009 Det var veldig trist å høre Kondolerer! Da håper jeg virkelig det løsner for dere snart! Krysser fingrene for dere
~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2009 Jeg er 77-modell Får håpe det går like raskt med 3.mann da! 3 barn står det jammen respekt av synes jeg! Blir spennende å høre hvordan det har gått. Blir imponert om du klarer å la være å teste, så tolmodig kommer ikke jeg til å være, tror jeg. Hehe.
~Månestråle~ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2009 Oj, ble visst litt rotete det der Den som kom først der er til -68mamma og den som kom sist var til ♂ + ♀ = ♂ Beklager surret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå