Gå til innhold

Har fått svar fra AVENT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er svar fra Avent ang flaskene.

Hei!

Philips tilbakekaller ikke flaskene, heller ikke i andre land. Dette er fordi vi fortsatt mener at disse er nøye undersøkt og myndighetene anbefaler disse til bruk av oppbevaring av mat til barn.

Men vi vil jo ikke at våre kunder skal være bekymret, så vi ønsker å erstatte dine eksisterende flasker med BPA frie flasker, det du gjør da er at du sender inn de flaskene som er i polykarbonat som det står ”Philips Avent” på til denne adressen.

Siden skruringen (den hvite ringen) og silikonsmokken ikke inneholder BPA anbefaler vi deg å beholde disse, siden de passer på de nye flaskene du får – ingen vits i å returnere disse, bedre å bruke de:) Da sender du inn kun selve flaskedelen i gjennomsiktig hard plast.

Så her er det bare til å maile til de og få nye flasker..

For de av dere som vil gjøre dette kan mail sendes til:

[email protected]

Fortsetter under...

Skrevet

Må få det inn med tskje jeg:) Er det sånn og forstå at man kan sende inn de flaskene det står Phillips på? Og at de flaskene det kun står avent på er greie?

Hva med tutekoppene som det står Phillips på?

Takker for svar:)

Skrevet

hmm.... forstod ikke dette så mye jeg heller..

Skrevet

de flaskene som er uten dette stoffet er oransjeaktig i plasten.

er iallfall det som står på avent sine egne sider.

De flaskene som er uten dette stoffet er også ekstra slitesterk, men gjerne vanskelig å huske hva som har stått på pakken når de ble kjøpt.

Tror de skal være så pass nye at de fleste har nok sikkert gamle typen.

Skrevet

magic cup og via begrene er uten dette stoffet.

Annonse

Skrevet

Hvor har du fått tak i mail adressa hennes?

Skal vi henvise til deg eller lage en egen mail. Vil jo uansett hendvise til fbi altså, bare tenkte det var naturlig å kommentere hvor jeg har fått tak i mailadressa...

Skrevet

Hentet fra aven sine sider:

Honningfarget PES-materiale uten BPA for ekstra holdbarhet

Denne flasken uten BPA (0 % bisfenol A) er laget av honningfarget PES-materiale for ekstra holdbarhet

Altså er disse flaskene ikkje i klar plast.

Flaskene i klar plast kan altså sendes inn og erstattes..

Men hvilke andre produkter det også gjelder vet ikkje eg.

Eneste ho skrev var at magic cup og via begre kunne erstatte flaskene ved å skru ringen på disse til de nye flaskene kommer.

Skrevet

Dere bare lager en ny mail.

Grunnen til at eg har adressen hennes er at jeg skrev med henne pga en feil på en sånn dosseringsboks fra avent for noen mnd siden.

Og da skrev jeg første gang fra avent sine sider, men det var mer tungvindt, for der er sånne skjemaer som man fyller ut.

Så eg tenkte at dere ville gjøre det lettest mulig dere også.

Men dere henviser selvfølgelig ikke til meg :-)

Ho lurte ikkje på kor eg hadde fått mailadressen, og eg nevnte ikkje noe om det.

Så dere får bare late som dere skriver på eget intiativ, sånn at de ikkje begynner å lure der inne om det foregår en konspirasjon der ute, hehe.

Skrevet

He, he ja det var det jeg tenkte :)

Skrevet

hva med smokker da? Hørte noe om at avent sine har BPA, men det er vel bare i skjoldet eller? selve silikon er det vel ikke det i?

og snuppa som kun vil ha avent sine..

Skrevet

Det er bare til å skrive til Avent eller Phillips og høre om de produktene som dere har er bpa fri.

Det virker som det litt hipps om happs..

Noen smokker fra mam har bpa, mens noen ikke..

Er sikkert sånn med Avent også..

Tror de kommer til å ha alt bpa fritt, men det tar lang tid for de pga store kvantum som er på lager og sånne ting.

Og i og med at det ikke er ulovlig å selge bpa produkter tilbakekaller de ikke produktene sine, for det vil de jo tape voldsomme mengder med penger på..

Men dette er nå bare min teori..

Om dere lurer på noe så bare kontakt avent, de svarer veldig kjapt og greit :-)

Skrevet

Men.... ett lite problem bare. Du sender fra deg alle flaskene du har, og venter noen dager på de nye, Og hva gjør man så i mellomtiden? Må jo ha flasker hele tiden. Så da må en vel ut å kjøpe likevel.

Annonse

Skrevet

Jeg sendte mail til Avent med spørsmål om hvilke av deres produkter som er uten bpa, dett er svaret jeg fikk:

"Avent Airflex er laget av polykarbonat som inneholder BPA. Det er kun selve flasken som er laget av dette materialet, tåtesmokken og skruringen inneholder ikke BPA (tåtesmokken er laget av silikon). Hvorvidt bruk av Polykarbonat er farlig er undersøkt nøye. Både Mattilsynet (VKM), FDA og EFSA etc ha funnet slike flasker/produkter trygge i bruk til mating av små barn. Alle flasker og utstyr fra Philips Avent er innenfor de godkjente grensene, eller bedre.

Det er uansett antatt at det er ved høy temperatur at BPA eventuelt kan skilles ut av polykarbonat, vi anbefaler derfor ikke at man bruker flaskene ved høy varme og kaster slitte og ripete flasker.

Vi har allerede lansert BPA frie flasker (laget av polyetersulfon, PES) (dette ble dessverre ikke kommunisert av FBI, selv om de var klar over dette). Disse får du kjøpt i Apotek1 og babybutikker. PES flasken er premium varianten og er enda mer holdbar og derfor dyrere. Vi vil snarlig lansere enda en BPA fri variant som vil være lik dagens polykarbontaflasker i pris. Det vil også komme BPA frie smokker, da dagens smokker har et skjold som er laget av polykarbonat. Smokkene består av silikon og polykarbonat.

De nye PES flaskene passer også til de tidligere variantene slik at de eksisterende tåtesmokkene passer til (du kan altså bruke dine tåtesmokker på denne).

Til slutt et hett tips: VIA beger eller Magic cups har alltid har vært BPA frie. Disse passer også sammen med tåtesmokkene, vi har derfor alltid anbefalt dette til de som ønsker et BPA-fritt alternativ samtidig som de ønsker å ha de gode produktegenskapene til Avent Airflex. Airflex er den eneste tåtesmokken som har klinisk dokumentasjon på at den kan bidra til å redusere.

Det er altså kun den flasken som det ikke står 0 % BPA på boksen og narresmokkene som innholder BPA i dag."

Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne sende inn mine flasker og få nye bpa frie i retur, så nå har jeg sendt avgårde en haug flasker og venter på nye. Har en liten "flaskejente" så vi har myye flasker, heldigvis har vi noen fra mam også, men håper det ikke tar lang tid å vente på nye... Dere som bare har avent flasker: man trenger kun å sende inn flasken, ikke skruringen eller smokken, så dersom dere har via-beger med "adapter" til pumpe, eller magic kopp kan dere jo bruke de så lenge. Alle deler passer til hverandre, så man kan fint lage en tåteflaske av magic koppen:) (Evt kjøpe et par kopper, man skal jo begynne med det etterhvert også)

Skrevet

Hehe, ja..Eg satt å funderte veldig på ka vi skulle gjøre i mellomtiden mens vi ventet på nye flasker.

Eg har 2 mam flasker. Liker ikke å bruke de, for det var så mye knot med de, men de er iallfall bpa frie..

Og så hadde eg en pakke med via begre, og der er det 2 sånne dingser man fester på begrene og så kan man bruke skruringen med flaskesmokk oppå. Det ser jo helt noldus ut med de viabegrene som flaske. Men det funker som bare det. Via begrene er også bpa fri.

Så da har eg 4 flasker, tungvindt å ha så få, men det får duge inntil videre.

Ellers så kan en kjøpe magic cup i avent serien og feste skruring og flaskesmokk på. For magic cup er grei å bruke når de begynner med suttekopp.. Så da har man iallfall ikke gjort noe bomkjøp mens man venter på retuflaskene.

Men det du også kan gjøre er å beholde noen aventflasker og bare sende inn de du klarer deg uten. Så når du får de nye, så sender du inn de resterende..

Men eg fant ut at det ble litt stress, så eg sendte alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...