Gå til innhold

Soving på dagen med barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når sluttet dere å sove på dagen med barnet?? hvor gammelt var barnet da? for de sier jo at man skal sove når barnet sover. når sluttet dere med det??

:) min jente er 5 uker, 6 nå snart og jeg sover ikke på dagen, burde jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde og burde... er du ikke trøtt så MÅ jo du ikke det :) er ikke ofte jeg legger meg nedpå når mine sover.. rydder litt og slapper av i sofaen eg! de dagene jeg er trøtt, så legger jeg meg nedpå, men det har ikke vært mange gangene... gjør det du føler er best :)

Skrevet

okay men når var det ikke nødvendig lenger?

fordi ofte er jeg trøtt på formiddagen men da må jeg spise frokost når hun sovner etter mat og så vaske flasker og slkt, pusse tenner kanskje så jeg kommer ajour og da er det ikke lenge før hun våkner igjen så på dagen så vet jeg liksom aldri heeelt hvor lenge hun sover så jeg gidder rett å slett ikke å prøve å sove:P

Skrevet

Dattern min er 4mnd. Pleier å våkne mellom kl.6 og 7. Det er midt på nattan spør du meg....så dersom jeg har tid så legger vi oss sammen igjen etter ca 1,5 time. Kan da sove i 1-3 timer. Deiiiiliiig :o)

Skrevet

Jeg har aldri sovet når mini har sovet på dagen. Han har vært veldig flink til å sove på natten hele tiden, så da har jeg vært uthvilt på dagen. Jeg bruker tiden han sover til å enten gå tur med han, rydde litt hjemme eller bare slappe av foran pc'n i sofaen :)

Skrevet

Jeg har aldri sovet på dagen. Enkelt og greit fordi datteren min aldri har sovet noe særlig på dagen. Aldri mer enn 30min i strekk, å da rekker man jo ikke sovne inn før hun våkner igjen.

Om man burde, og hvor lenge man burde sove på dagen er opp til hver enkelt. Noen er kjempetrøtt og trenger mye søvn, andre klarer seg fint uten og noen må bare klare seg uten :P

Det er ikke noe regel på hvor lenge man burde sove når barnet sover på dagen. Gjør det du føler du trenger :)

Skrevet

gjorde det helt i begynnelsen, men nå har jeg ikke behov for det.. han er nå 5 uker gammel:)

Skrevet

Jeg har aldri sovet med barnet på dagen. Da hun var liten og jeg virkelig trengte det, så sov hun aldri noe særlig sammenhengende på dagen, og jeg klarer ikke å sove på kommando uansett hvor trøtt jeg er. Dessuten har jeg altfor mye jeg skulle ha gjort når frøkna sover, så soving blir det aldri til... :)

Skrevet

Jeg sov samtidig med lille blå fram til han var ca 6 uker, da følte jeg at energien min var tilbake. Det var deilig å se dagslys igjen, bevege seg ute i frisk luft og trille turer i snøværet! Han blir 1 år nå den 14.oktober, og her nord er det færre og færre lyse timer mot jul :) Så det var utrolig fint når jeg følte at "jeg" var tilbake!! Og det var godt å få tid til å spise froskost, pusse tenner osv, som du nevner :) Det er jo kun du selv som vet om du trenger den søvn eller ikke, så er tiden inne for å ikke gjøre det, vet du jo best selv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...