Gå til innhold

TIL ADOPTERER.. Er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har lest noe av dine innlegg ang turen til England og det med kromosnonfeil på eggene. Dette var jo noe som jeg begynte å tenke på når jeg leste dine innlegg om dette. *nyttig info :)*

Men spørsmålet mitt er, hvis det er kromoson feil på eggene, er det noen muligheter for at det vil feste seg i det hele å store, eller kommer det vanlig mens uten positiv test?

Tusen takk for svar :)

Hilsen

Skrevet

Jeg prøver meg på et svar: Egg med kromosomfeil vil nok gå tidlig til grunne pga. feil i celledelingen, men de kan nok feste seg også og gi tidlig SA eller foster med kromosomavvik. Ei venninne måtte nettopp avbryte svangerskapet pga. kromosomfeil hos fosteret.

Skrevet

oki :)

takk for svaret snøfilla :)

Hvordan går det med deg og den lille familien?

*fulgt mye med på deg*

Skrevet

Takk som spør:-)

Vi har det superfint. Even(tyret) har blitt et år og er kjempeaktiv, glad og nysgjerrig. Han krabber i tubofart, men slipper seg ikke helt enda. Har vært frisk og rask helt siden vi kom hjem, men er ingen storspiser. Sover 12 timer om natten og sjarmerer alle han møter. Jeg har begynt å jobbe 50% igjen og synes det går fint. Når jeg er på jobb, er han hjemme med pappa'n sin, så de har veldig god kontakt.

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Så flott og ikke minst ARTIG å høre :D

Joda det går no på ett vis :P

Har ikke hatt noen forsøk sia siste fryse forsøk, å det blir vel ikke noen nytt før til neste høst siden vi planlegge bryllup til sommeren 2010 :D *gleder meg*

Men har fått noen pergo kurer da, så sku det klaffe før bryllupet har ikke det noooooe å si :D Bli en ekstra stor "bryllupsgave" det :D Eller rettere sagt verdens beste gave :D

Jeg har nettopp startet i 60 % fast stilling som helsesekretær i Hedmarken, og stor trives, så pga ny jobb er det også en grunn til pause i prøvingen. Vi har også byttet fra UNN i Tromsø til Riksen, og bedt om mer utrednig ang habituell abort.

HUset i Bodø er solgt, så nå kan vi begynne å se oss etter ett småbruk her sør :D Gleder meg godt til vi finner den perfekte plassen, både for våres del og hundene :D *satser også på valpe kull igjen til neste høst også :P * Slik er det å drive Kennel, er jo frelst i hunder :D

Ble vel en STOOR oppdatering dette, men men.

Skrevet

Koselig med oppdatering :-) Lykke til med ny jobb og bryllupsplanlegging!

Klem

Skrevet

Hei!

De setter ikke inn egg med kromosonfeil, ikke lov. Hvis du blir gravid med egg med kromosonfeil, naturlig eller ivf, vil det mest sannsynlig ende i abort, Men noen barn blir født med kromosonfeil, down syndrom og andre syndrom. Kommer an på hvilket (hvilke) kromoson feilen(e) sitter på og sjansen for at det ender i abort.

Lykke til videre med prøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...