*søtesmå* Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Min lille har blitt 9 måneder, og nå har vi problemer med sovingen. På dagtid sover han 1,5 timer fra 9/10 i sin egen seng (på eget rom) og alt fra 30 min til 2 timer fra 13/14. Han spiser masse (grøt, brødskive, frukt, middag, grøt) og ammes bare morgen og kveld (unntaksvis en gang midt på dagen). Han har begynt å reise seg, og gjør dette konstant ved legging. Han kan holde det gående lenge - han reiser seg, jeg legger ham ned, og så på'n igjen. Han er tydelig trøtt, men må bare reise seg i senga likevel. Om natta sover han ok frem til rundt kl 4, da er han urolig og sovner først igjen rundt 6. Da sover han en snau time. Vi er lei av dette nå, og er klare for å endre søvnen - både hans og vår. Noen med tips, triks eller erfaringer?
FruTB Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Hos oss så hjelper det å ha Bo i vår seng om han våkner i løpet av natten. Da roer han seg fort, og vi sover videre alle 3
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 puffer litt, har det slik vi også. snuppa er litt over 9 mnd og sover lite føler eg. sover fra rundt 10-11 tiden, pleide da å sove 2 timer, men nå max 1 time og vil egentli ikke sove på ettermiddagen, og nekter å legge seg, er en kamp for å få henne til å sove om kvelden, alt fra 10min til 2 timer. så våkner hun minimum 2 ganger i løpet av natta. ene natta var vi oppe 6 gager. så er det morgen kl 6 vanligvis er det halv åtte. når hun våkner om natta så hylskriker hun å sitter oppreist i senga, virker som om at hun har mareritt altså, for somoftest er det bare å legge henne ned å kose litt så sover hun igjen. å har hatt henne oppi til oss også, men da skal hun leke, snur seg rundt å kaver lit før hun sovner, da går sambo på sofaen for han skal stå opp kvart over 6. så vet ikke hetlt hva vi skal gjøre vi heller.. håper det går over
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Tja, ikke lett å komme med noen gode triks, dere har sikkert prøvd "alt" allerede! Her sitter ammes lillebror og så sitter jeg inne hos han til han sovner. Han blir superlei seg om jeg går ut. Han våkner to ganger om natten og får pupp. Har prøvd natttavvenning, men han synes ikke det var klart for det;) (Han er 10 mnd) Bare husk å gjøre det samme leggeritualet hver hveld. Når barna begnner å reise seg osv (eller gjerne rett før de "knekker koden") altså strekker seg etter et nytt utviklingstrinn, så vil det ofte gi seg utslag i dårlig søvn. jeg krysser fingrene for at det blir bedre hos dere og meg selv etter hvert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå