Gå til innhold

Grøt start!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet når dere begynte med grøt og hvilken grøt startet dere med?? Når på døgnet o.s.v?

Han er 4 mnd nå og, jeg er veldig usikker på om jeg kanskje bør vente litt til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt fikk mme i tillegg til pupp på kvelden fra han var 3mnd gammel, så når han var 4 mnd og 1 uke gammel kuttet vi mme på kvelden og begynte å innføre grøt i stedet. Vi begynte med maisgrøt og den falt virkelig i smak! Vet de anbefaler å begynne med første grøtmåltidet på formiddagen i tilfelle babyen får vondt i magen, men vi begynte på kvelden og har ikke hatt problemer med magen hans.

Skrevet

Vi begynte med grøt ved 4 mnd. Da med maisgrøt, men det var ikke mange dagene før vi gikk over på risgrøt.. Nå som tuppa er over 5 mnd, blander vi inn havremel i risgrøten slik at den skal mette mer. Men veldig bare en skje av gangen til å begynne med siden det er gluten i havre...

Skrevet

Mini fikk grøt da han var ca 4 mnd, på kvelden, og begynte med HIPP risgrøt for 4 mnd.

Han fikk bare smake et par skjeer om gangen.

Han fikk også smake litt bananmos da han var 4 mnd.

Fikk ikke hver dag i begynnelsen.

Fullammet egentlig frem til 5-6 mnd, han fikk vel egentlig mest smaksprøver.

Skrevet

Det anbefales forresten ikke å begynne med de første smeksprøvene på kvelden, i tilfelle de får vondt i magen. Prøv heller å gi på formiddagen, så går evt magevondt over til natta ;)

Tenkte ikke eg på da, men gikk greit allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...