Gå til innhold

Noen som insemineres rundt disse tider?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Så spennende:)

Jeg er ikke kommet så langt i prosessen enda...har bare tatt prøvene og skal til gynekolog neste uke for fertilitetsutredning.(bare sjekke om alt er som det skal).

Hvordan har veien vært for deg til nå? Hva har du vært gjennom? Hvor skal du insemineres?

Bare lurer siden jeg skal gjennom det samme selv etterhvert:)

Jeg synes det har gått veldig fort til nå. Holder til på Volvat. Vi sendte inn skjemaene som ligger på nettet, men pga sommerferien fikk vi ikke time før 14 september. Tok blodprøver før vi hadde den konsultasjonen, og de var iorden. Så en rask gynekologisk undersøkelse. Også kunne vi begynne. Startet med å sende inn ett skjema på første mensdag, også en ultralyd på dag 10 ca for å se om eggeløsningen var på vei. Og det var den nesten i mitt tilfelle, men jeg skulle ta eggeløsnings sprøyta for sikkerhetsskyld. Helt utrolig at jeg klarte å sette den på meg selv, jeg holdt på å besvime, så måtte legge meg ned på baderomsgulvet..hehe.

Konsultasjonstimen var ikke noe å grue seg til. Trodde vi skulle bli spurt ut om alt mulig, men det var mest info om hvordan vi skulle gjøre det framover. Også pratet han om at det viktig at vi ser på det som sædadopsjon istedenfor donor, slik at donoren ikke tar så stor plass i barnets liv. Det synes jeg var en fin måte å tenke på.

Hvor har du tenkt å gå da?

Så bra da, ang konsultasjonstimen...det er litt den jeg gruer meg til i grunn! Hva de kommer til å spørre og grave om...:)

Driver å lurer litt på ang riksen, men så at man må ha hatt samme adresse i 2 år. Vi flyttet først sammen i juni med samme adresse, selv om jeg bodde hos kjæresten min siden januar ifjor. Men det står ikke på papiret:) Så vet ikke helt hvordan det blir da...Så har jo "egentlig" bodd sammen 2 år til januar da...

Ellers har jeg tenkt på stork da? Hvordan er prisene på Volvat ifht Stork, vet du det? Hvis de er det samme så er det jo lettest å dra til Volvat enn å reise til danmark..men er Volvat har sikkert den 2års regelen de også...:/

Har jo går raskt for dere igrunn må jeg si;) Heldige:)

Du kan nok ta det helt med ro angående de to årene. Samboeren byttet ikke adresse før april i år, men da legen spurte på volvat hvor lenge vi hadde bodd sammen sa jeg bare to år og rakk ikke si mer før han hoppet over på neste spørsmål. Tror ikke de gidder å sjekke så nøye. Er vel ingen som vil bruke så mye penger uten at det er gjennomtenkt. Konsultasjonen kostet ca 1000 kroner, husker ikke helt. Og inseminasjonen koster 5800 som medlem. Også er det sæden man kjøper på nettet da. Europeanspermbank.com. Man må kjøpe IUI, altså vasket og klargjort sæd. Det koster ca 2500 -3000kr pr strå. Det er litt forskjellig hvor mye man blir anbefalt å kjøpe har jeg skjønt. Vi ble anbefalt 3 strå. Også koster det 3000 kr for å sende det til volvat. Det kommer etter ca3-4 dager med DHL, får nummer så du kan spore pakken ... hehe.

Angående den konsultasjonen ble jeg litt overrasket over at de ikke pratet mer om samboerens diagnose, han hadde jo bare skrevet det med "egne ord" på første skjema. Men men...tid spart

Jeg kan virkelig anbefale Volvat, er jo bare å sende inn de skjemaene du finner på nettet også kan dere dra på en konsultasjon og høre hva de sier. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...