Gå til innhold

Anbefaler nattavvending ved 6 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som lurer på når dere vil slutte med nattammingen!

Jeg slutta da Minime var 6 mnd, og det gikk så greit.

De fleste av venninnene mine ventet mye lenger, og de har problemer.

På helsestasjonen anbefaler de også 6 mnd.

(Forutsetter at barnet er ved god helse, og helst er vant til å få et grøtmåltid før leggetid altså)

Here's how we did it:

Mini sov på vårt rom frem til 6 mnd.

De to første nettene sov han fortsatt inne hos meg, og da han våkna for sine måltid, lot jeg bare vær å gi han pupp. Han fikk trøst og sutt.

Jeg la merke til at han aldri våkna skikkelig da han ville ha pupp, så jeg nynnet litt for han, slik at han våkna litt til, og da roet han seg faktisk bedre enn om jeg bare lot han sutre i halvsøvne.

Første natta tok det vel tre kvarter før han sovna igjen uten pupp, og andre natta sovna han raskt.

Han var vant til 2 nattmåltider.

3.- natta flytta han inn på eget soverom, og da sov han gjennom hele natta. Siden har det gått kjempegreit!

Jeg trengte å slutte med nattammingen, for selv om jeg var vant til det, så merka jeg at kroppen var sliten av den avbrutte nattesøvnen. Følte at jeg fikk tilbake kroppen min igjen! Puppene ble små igjen, og jeg fikk mye mer energi!

Jeg ammer fortsatt, Mini er nå 10 mnd, så han får pupp morra og kveld. Han begynner å bli litt lei nå, så får se hvor lenge vi fortsetter. Jeg lar han bestemme, men oppmuntrer til å holde på 2 mnd til da.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...