Gå til innhold

Sitter på jobb og er så kvalm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sutre sutre. Pleier ikke å gå innom her når jeg jobber, men nå må jeg ha en pause og prøve å få i meg en skive. Hadde jeg kjent det slik uten å være gravid, hadde jeg garantert gått hjem for lenge siden! Og så er jeg bare 6 uker på vei, så regner med at dette skal vare i 6 uker til... Har ihvertfall gjort det de to siste gangene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huffda :S:S

Den kvalmen er noe herk... Har ikke jeg fått enda :)

Men har vært gravid før.. Da var jeg direkte SJUK konstant. Om morgenen på bussen på vei til skolen satt jeg å måtte svelge mitt eget spy i all hemlighet.. helt jævli. Å jeg hadde faktisk faste klokkeslett der jeg måtte springe for å få det opp..

HÅPE ikke jeg blir slik denne gangen. Det er tungt ogen påkjenning på alle måter.

Håper forresten du blir bedre og at d ikke vil vare så lenge som 6 uker til! ;)

Skrevet

Eg e i uke 9 nå og begynte vel å bli sjuk i uke 5.. Det e ganske tungt ja, men er sykemeldt på andre uken nå når eg spyr og har problemer å få i meg næring.. Men i mårra begynne eg i 50% ut uka så må vel finne på ei hvit løgn når dem begynne å spørr..

Men blir du dårlig, dårlig så råde eg deg å ringe legen.. Eg får faktisk kvalmemedisin på resept åsså så kan jo være at det kan hjelpe.

Ellers har eg prøvd alle råd med ingefær, akupunkturarbånd osv, men har spydd av alt så no krysse eg fingran for at spyinga kan være over.. Spis bare banan og loff skal sies åsså stoppe eg når eg begynne å brækk meg.. Åsså må eg ikke røre meg når eg spis, inga stress her nei for då går det galt..

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg fikk Afipran på resept sist av legen (for ca to år siden), men har ikke våget å ta det ennå. Kjenner at jeg ikke er helt klar for å ta tabletter, gjorde det bare et par ganger da jeg var gravid sist, men hadde dårlig samvittighet når jeg tok dem.

Må sjekke litt mer om dem, tror jeg.

Skrevet

Helt ufarlig. Jeg gikk på dem i over 3 mnd. Alt vel m min lille snuppelure.. Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk afipran stikkpiller av legen min som hjalp litt men ikke mye,så kjøpte jeg urizal one på helsekost dette er ingefærtab og er helt bra:)Bruker begge deler nå så dette anbefales på det sterkeste, lykke til ikke godt å være kvalm.

Skrevet

Jeg er nå 7+5 og har vært konstant uggen siden jeg passerte 6 uker. Det er ikke så ille at jeg spyr og sånn, er bare skikkelig uvel hele tiden.

For to dager siden ble jeg tipset om SeaBand, og selv om jeg var fryktelig skeptisk må jeg innrømme at det funker! Det koster ca 150 kr på apoteket, og er to armbånd med en kule på som presser på et akupunkturpunkt på innsiden av håndleddet som skal hjelpe mot kvalme.

Jeg merket virkningen bare minutter etter at jeg tok dem på, skikkelig sært! Om det virker for alle... jeg vet ikke. Men det er absolutt verdt et forsøk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...