Gå til innhold

Hvor mye kjenner dere egentlig i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :) Jeg er i uke 11 og kjenner også lite.. Jeg vet at jeg ha blitt litt rundere rundt magen,men kjenner foreløbig ikke noe til at livmoren har blitt større. Dette tenker jeg en del på,men jeg har bakovervendt livmor. Dette kan medføre at jeg ikke vil kjenne at livmoren vokser før lengre uti svangerskapet.

Om du er bekymret kan du kanskje bestille deg en privat ul? Jeg får heldigvis tettere oppfølging dette svangerskapet og skal inn til ul onsdag i neste uke så må bare holde ut til da :)

Hvilke symptomer kjenner du? Jeg har symptomer som lite matlyst/kvalme og ellers så er jeg litt trøttere enn vanlig. Dette er svært lite symptomer i forhold til mitt forrige svangerskap.

Vi får krysse fingrene for at dette skal gå bra ! :) Vi har jo tross alt snart kommet oss til uke 12 og tror vi er svært uheldig om vi skulle miste nå.

Lykke til på ferden! :)

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg har hatt tidlig ul pga tidligere erfaringer, og har bestilt en til i slutten av uka, så får bare holde ut. Er stort sett positiv, men det sniker seg på noen rare tanker innimellom.

Tenker nødvendigvis ikke på liv fra den lille, men mer om man bør kjenne magen vokse..?

Jeg har av og til hatt litt tendenser til uggenhet dersom jeg ikke spiser i tide, og har dermed enorm matlyst. Ellers sluppet trøtthet, sterk kvalme og merkbare hormonsvingninger, og bør vel i grunn bare være fornøyd med det.

Vi får håpe det går bra med oss:-)

dette er min 3. og første gangen jeg har kjennt min egen livmor. men det var i uke 5... np finner jeg den ikke igjen lol selv om den skulle vært mye større nå når jeg er 11 uker.

ang det å kjenne liv... første gangen vet du ikke hvordan det kjennes ut og man legger ikke merke til det før de virkelige sparkene kommer, gjerne i uke 17-18 eller noe sånnt.

men når man har kjennt dem før er det mye lettere å merke de første små bevegelsene når barnet dulter borti livmorveggen.

med forrigemann merket jeg det ved ca 11 uker, og det stemmer denne gangen også.

husker med nr 2 at det kjenntes ut som om en tupp av en lillefinger som forsiktig gav meg lette trykk innenfra magen :)

denne gangen tror jeg rett og slett ungen turner eller noe sånnt, for det er ikke sånne bittesmå spark, ikke enda i allefall, mer som om barnet trykker seg inntil livmorveggen eller kommer inntil når den snur seg eller noe sånnt. som om noe glir inntil på en måte.. men er ganske sikker på at det er ungen og ikke noe annet, pga at følelsen ligger rett ved skambeinet og jeg kjenner igjen den følelsen...

tarmbevegelser sitter ofte litt lenger opp i magen, men er lette å forveksle med fosterbevegelse. men når du har kjent hvordan det er tror jeg ikke det er så mange som tar feil etterpå :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...