Gå til innhold

Brukt TFK bag...finnes løs madrass eller vaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt med en brukt TFK bag. Ser den kan vaskes på 30 grader, men det er jo ikke så mye. Usikker på om den blir ren nok da ? Nå vil babyen ligge i pose en god stund(får vinterbarn), men til sommeren vil den nok ligge rett på madrassen. (Jeg har dårlige erfaringer med den såkalte varmereguleringen til lammeskinn i 20 varmegrader +). Noen som vet om det finnes en løs madrass til TFK baggen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen? Er madrassen så skitten at du ikke tror du får den ren på 30 grader?

Skrevet

Har bare hørt at det skal kunne befinne seg farlige stoffer om madrassen har vært utsatt for gult/oppkast/urin e.l. Og at man for å få bukt med dette bør vaske brukt madrasser på 60 grader. Vet ikke hvor farlig det er, men krybbedødforeninga anbefaler visstnok ikke å gjenbruke madrasser i senger, iallfall...

Skrevet

Åja, sånn sett.

Jeg har ikke tenkt over det med madrassen i vogna.

Men, den i senga vaska jeg nøya og luftet før førstegangsbruk, nettopp pga det du nevner.

I vogna ligger de jo ikke å sover like lenge som i senga, så jeg tenker at det ikke er så farlig?

Man følger bedre med (sover ikke selv osv) og når de ligger i vogna er de jo ute i frisk luft.

Værre i senga der de sover mange timer (forhåpnetligvis :P), mens vi selv sover å ikke har oppsyn.

Er det ikke slik at krybbedød inntreffer når barna er i den dypeste søvnene? En timer her og en time der i vogna på formiddagen er kanskje ikke nok til å falle i dyp søvn?

Jeg vet ikke jeg, hehe, bare babbler nå. Men tenker at det ikke er så farlig :)

Vask den på 30 grader og luft den godt. Kan jo legge ett tisselaken under ett vanlig laken også. Tisselakene er jo tett, så dette som skal være farlig blir kanskje holdt unna babyen?

Skrevet

Det finnes jo laken til madrasser i vogn.. Bør vel holde å vaske den og heller lufte den godt.. tror uansett jeg ville hatt et teppe eller laken på madrassen selv om det blir sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...