En til! Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Er det skadelig for spiren dersom man tar et glass vin eller to før man vet om man er gravid (når man er 4 uker på vei)? Mener å ha lest at spiren ikke er "koblet til" mor før etter et visst antall uker... Men dette vil jeg være helt sikker på. Noen som er helt sikker?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Ser det litt an, personlig. Akkurat nå drikke eg ingenting, eller tar noe piller av noe slag..men det e fordi mensen e så sinnsykt forsinka, så tar ingen sjangser. Men et evt. frø vil ikkje bli "kobla" til blodsystemet ditt før uke 5-6 tror eg det e. Så, det e vel opp til hver enkelt om dei vil kose seg litt innimellom Så klart...også stooor forskjell på et glass vin og to, og fyllefest!!
Mjølkekua Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Jeg har drukket i små mengder i både forrige gang jeg ble gravid, og i denne perioden (hvor jeg i dag ble påvist gravid). Snakk om å kose meg med et par glass vin i løpet av en kveld. Det er riktig at barnet i begynnelsen har et eget kretsløp, men jeg husker ikke hvor lenge det er.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 jeg drikker konsekvent ikke mellom el og ikm... hvorfor ta sjangsen? men d er nå bare meg da..
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 ser ikke noen grunn til aa la være det. Kose seg og slappe av med et glass vin, har vi ikke bare godt av det innimellom?
rødt&blått Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Drikker kun om jeg har mensen og det er et arrangement der alkohol er servert.. og kun svært moderat. Er jo også sånn at alkohol kan gjøre det vanskeligere å bli gravid i utgangspunktet, så hvorfor gjøre det vanskeligere lissom..
monca*84*j12 Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 nope. Jeg lever livet som jeg vanligvis ville gjort. Jeg har vært prøver i 2år snart.. kanke sette live på vent...
Gjest Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Husk at 1-2 glass rødvin tynner blodet bittelitt, noe som kan gjøre d lettere for egget å feste seg... ) Men holder meg totalt unna festing !! Har holdt meg unna alkohol helt, men nå skal jeg begynne å unne meg 1-2 glass rødvin i godt lag )
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Mange av mine venninner har tatt seg en real dose med fest før de viste at de var gravide, før mensen uteblir, vet man jo ikke at man er gravide! Hun ene jeg snakker om jobber på gyn, å hun sa at det ikke er så farlig så tidelig i stadiet. Om man skal i ett lag, å man ikke har fått mens enda, hvorfor sette seg i en krok å tenke at man ikke kan drikke om man har lyst pga man kan være gravid?(som er det beste egentlig, men man kan ikke sette livet på hold) For så senere å finne ut at man ikke var gravid? Med mitt første barn, så hadde vi bedd hjem til innflyttningsfest, lina opp alkoholen. Jeg viste ikke at jeg var gravid, men jeg merket det ved at kroppen ikke klarte alkohollukt og smak, så jeg klarte ikke å drikke den gangen!
-68mamma Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Med begge mine har jeg tatt et glass vin eller to inntil jeg får positiv test. Men fyllekuler er ikke en del av mitt liv, hverken som prøver eller ikke :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Ja, gjorde det denne pp. Neste pp vil jeg vel kanskje være litt mer moderat mellom EL og IKM
J -76 Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Jeg har vært prøver nå i 1 år og den første tiden gjorde jeg alt riktig, ble også raskt gravid og var total avholds. Vi er nå i 8 pp etter MAen og har slitt med å bli gravid igjen. Jeg ble sliten av å leve som gravid uten å være det og bli skuffet gang på gang når TR dukket opp. Denne ppen har jeg levd som normalt og ja jeg har tatt et par glass vin mellom EL og IKM, fyllekuler er aldri en del av mitt liv. Jeg vil teste rundt IKM. Den dagen jeg igjen blir så heldig og får en positiv test stoppes alt alkoholinntak fullstending. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå