Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mitt lille gullegg takker for seg... Det var det eneste på frys.. Så nå er det å starte heeelt på nytt igjen.. Jeg var så glad jeg slapp unna sprøytene denne gangen.. Jeg er LIVREDD sprøyter..:S ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååå det er så urettferdig, når jeg tenker på hva min mann slipper unna med!! Og når det i tillegg er han som har dårlig kvalitet, blir jeg akkurat nå litt sinna.. Skulle virkelig ønske det var noe som kunne hjelpe kvaliteten hans..

Sorry men jeg klarer ikke tenke fornuftig når jeg i tillegg har menssmerter som riiiiiiiver av meg underlivet..

Uff, nå har du det kjempetøft, Prusti!!!! Jeg vet ikke hva jeg kan si for å trøste deg, for det er vel egentlig ikke noe som trøster nå...

Jeg og har vært livredd sprøyter, men etter å ha måtte ta 3 sprøyter hver kveld 2 sykluser synes jeg at jeg har blitt ganske tøff: rene sprøytenarkomanen ;-). Menopuren var i tillegg litt av en jobb bare å blande og gjøre klar. Jeg skal forsette med blodfortynnende sprøyter til og med uke 7, så jeg blir ikke ferdig på en stund ennå....-forhåpentligvis

Jeg synes det var dumt at du måtte vente så lenge med testing; kanskje Cyclogest hadde vært en bedre støtte etter egginnsett neste gang? Jeg har blitt gravid to ganger på rad (mistet i uke 13 første gang), så jeg tror Cyclogesten har hjulpet meg. Da kan du teste før og slipper å gå så lenge å lure...

Jeg regner med at dere har fulgt alle kjerringråd ang å bedre sædkvaliteten?

Håper du kommer fort opp av kjelleren og at du orker å starte på ny! Du kan dyrke deg selv litt nå og det er lov å synes synd på seg selv. Lykke til videre!!!!

Føler veldig med deg *Prusti*. Ikke rart du føler sorg, frustrasjon og sinne nå. Der har vi vært alle som en - ikke at det er noe trøst, altså. Ta vare på deg selv, sørg for at mannen tar vare på deg og vær ego en periode og gjør akkurat hva du vil. Er det å ligge på sofan - så ligg på sofaen. Prøv å finne motivasjon til nytt forsøk etterhvert!! Masse klemmer!!!

Annonse

ÅNEI,,,enda ett egg som ikke overlevde tininga///.

Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg,,foruten att jeg føler med deg no ja.

Hvor langt er dere kommet på forsøk?

Sto ingenting på profilen din. Men jeg håååper du har flere *ferskforsøk* igjen.

Mang klæmma te dæ

Uff 'prusti', dette var ikke noe hyggelig at du måtte oppleve.

Lite som oppleves som trøst i en slik stund, og ord blir litt fattig. Men ville bare sende en trøsteklem:=)

Viktig at dere tar vare på hverandre nå og som andre her inne skrev; gjør noe du har lyst til. Enten det er å gråte, ligge på sofaen eller kjøpe deg noe dyrt:=). Ha ha, den fungerte for meg sist:)

Kjenner igjen følelsen av frustrasjon, spesielt når det er vi jentene som må merke regime på kroppen. Holder selv på med icsi og har sterk sprøyteskrekk, så skjønner tankene og frustrasjonen når skuffelsen sliter i en hormonfull kropp....

Heldigvis så går dette ofte over når en verste skuffelsen har lagt seg. Da blir ønske om barn så sterkt, at vi finner grunner til å gå på med nytt mot:=)

Jeg håper du får tilbake motivasjonen og at du kommer deg "ovenpå" snart. Så sender jeg en liten trøsteklem til i håp om at den kanskje kan hjelpe bittelitt:=)

Hei, hei!

Jeg og samboeren min går på en kur som heter Kanonkuren. Den kommer fra Danmark. Vi har gått på den i noen måneder nå. Uke 45 skal vi til uttak og innsett på St. olavs. Det blir spennende og se om kuren har virket! Kuren bedrer kvaliteten på eggene og sædcellene.

Det skader jo ikke å prøve.

Lykke til!

Hermed kanonkuren m.m.

"Kanonkuren" fra www.helseriet.dk

Kanonkuren til kvinder:

Menstruasan tabletter - normalisere homonproduktionen. 2 tabletter skal smelte under tungen 3 gange daglig en ½ time før eller efter måltider.

Ren Bidro eller Melbrosia - normalisere homonproduktionen og giver stærkere æg. 1 kapsel til morgenmaden.

Biortomin - vitamintilskud 3 stk. dagligt(andre vitaminpiller kan også bruges)1 vitaminpille til mogenmanden.

Ovarium D 6 - ekstrakt af æggestok som styrker disse. 2 tabletter 3 gange dagligt.

E-vitamin - stryker kredsløbet og homonbalancen. 350 mg. Pr. dag til et måltid.

Kelpasan - har betydning for fertiliteten. 2 stk. til morgenmaden. Må ikke tages hvis man har for højt stofskifte, da de kan sætte dette i vejret. For højt stofskifte gør det svære at blive gravid. Kelpasan kan godt undlades fra kanonkuren.

Folin/Folsyre skal spises af alle der ønsker graviditet fra 3 mdr. før man ønsker at blive gravid til og med 12. graviditetsuge. 1 stk. om dagen.

Kanonkuren kan tages i op til 6 måneder. Hvis graviditet ikke er opnået, er der ingen grund til at forsætte med kuren, da der så er noget andet, som der skal rettes op på eller undersøges nærmere. Kanonkuren kan også tages som suplement til fertilitetsbehandling. Alle produkterne kan tages eller nogen kan vælges ud.

Nogle kvinder aborterer desværre fordi at slimhinderne er for svage. Hvis risokoen skulle være tilstede, kan det være en fordel at bruge 14 dage på en slimhinde-styrkende kur før man starter kanonkuren. Kuren har ingen indflydelse på lukkede æggeledere.

Slimhindekuren består af:

Biorto Total A vitamin 10 stk. pr. dag

Biorto Total B 1 stk. pr. dag.

Biosym Symbioflor 2-3 stk. pr. dag.

Et alternativ til slimhindekuren er produktet "babyklister" Berberis Fructus comp. D3. "Fructus Femina".

Anvendelse:

1) Til gravide hvor der er opstået fare for abort.

2) Forebyggende til gravide, som tidligere har aborteret en eller flere gange.

3) I forbindelse af ægoplægning, hvor det hjælper med til at befrugtede æg lettere kan sætte sig fast på livmodervæggen.

Indtagelse:

Ved opstået abortfare: 50 dråber i et glas vand drikkes slurkvist i løbet af dagen. Denne dosis kan fortsættes nogle dage til en bedring er indtrådt. Derefter tages 10 dråber 3 x dagl. i lidt vand, 10-15 minutter før maden. Denne dosering fortsættes 1 - 2 - 3 måneder. Abortforebyggelse: 10 dråber 3x dagl. i lidt vand før maden. Kvinder, som tidligere har aborteret bør starte på midlet så snart graviditet er konstateret, eller så snart der er mistanke/håb om graviditet. I forbindelse med ægtransplantation: Nogle dage inden ægopsætning starter kvinden på indtagelsen af Berberis fructus comp.- 10 dråber x 3 dagl. Indtagelsen fortsættes indtil graviditet er konstateret, evt. længere hvis der er mistanke om, at der kan opstå abort eller abortfare.

Kanonkuren til mænd:

Bidro ren eller Melbrosia - for at få mere levedygtig sæd og energi. 1 stk til morgenmaden.

E-vitamin - styrker sædkvaliteten. 350 mg. pr. dag. Sammen med et måltid.

Zink - styrker sædkvaliteten og bevægeligheden. 30 mg pr. dag

Selen - styrker sædkvaliteten og bevægeligheden. 100 mcg. pr. dag.

Q10 - styrker sædcellernes bevægelighed. 60 mg pr. dag.

C- vitamin 500 mg. pr. dag - styrker sædkvaliteten.

Biortomin - vitamintilskud 3 stk. dagligt(andre multivitaminpiller kan også bruges)de skal bare indeholde kobber, da man skal bruge kobber for at optage zink.

Alle produkterne kan tages eller nogen kan vælges ud. Kaffe, alkohol og tobak nedsætter fertiliteten.

Kanonkuren kan tages i op til 6 måneder. Hvis graviditet ikke er opnået, er der ingen grund til at forsætte med kuren, da der så er noget andet, som der skal rettes op på eller undersøges nærmere. Kanonkuren også tages som suplement til fertilitetsbehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...