Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har to barn på 2 og 5 år, og inntil helt nylig har storebror vært utrolig fornøyd med å være storebror. Senere tid har han kommet med endel kommentarer om at han savner tiden der det bare var han som var i fokus osv. I tillegg er han lei seg ove å få lite tid med faren sin som jobber veldig mye enten på sin vanlige jobb, eller med å fikse på huset vi har kjøpt som trenger endel vedlikehold (for å unngå skader mm) Jeg synes det er fint at han forteller om tankene sine, og syens det ere helt naturlig at slike følelser kan komme og gå. Imidlertid har jeg gått og grublet litt på om vi en gang i fremtiden skal få et barn til. Det må i såfall bli når jobbsituasjonen til min mann er bedre. Men når 5 åringen min kommer med slike tanker er det en del av meg som lurer på om det kanskje er ganske godt for han/de to barna vi har at vi ikke får flere. Samtidig er jo slike utsagn sagt i øyeblikket, og han er jo selvfølgelig ikke moden nok til å ta stilling til om han ønsker flere søsken i en alder av 5. Samtidig synes jeg det er vanskelig å tenke at vi skal "presse" på han/de fler søsken når han uttalt ikke ønsker flere- han sier han synes det er perfekt som det er. Klart han vil venne seg til ny situasjon og bli glad i ny/e søsken, men blir litt bekymret ved tanke på at barna våre skulle fortsette å være lei seg over at vi evnt. blir flere. Noen innspill/tanker om dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140733777-til-dere-kloke-damer-med-mer-enn-ett-barn/
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #2 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg synes ikke du skal gruble for mye på hva sønnen din mener nå, det viktigste er hva du og mannen din føler. Jeg tror ikke de kommer til å bli lei seg, som du skriver, det er jo noen perioder hvor man trenger mer oppmerksomhet enn andre, sønnen din er vel inne i en sånn, og kanskje han er litt sjalu på minstebarnet allerede. Men det er jo viktig at alle får oppmerksomhet for seg selv, så kanskje mannen din bør prioritere femåringen litt mer? Trenger ikke ta så mye tid, de kan jo feks ta en tur på kino en helg bare de to. Hvis man bare passer på at alle får fokus på seg innimellom, tror jeg det vil gå kjempefint å få et barn til, hvis det er det du vil! Jeg har veldig tro på å dele barna litt innimellom, sånn at ikke de eldste må tilpasse seg nivået til de minste hele tiden. Og at femåringen får lov til å være liten, selv om han er storebror. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140733777-til-dere-kloke-damer-med-mer-enn-ett-barn/#findComment-140741058
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2009 #3 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kjære deg, tusen takk for nydelig og klokt innlegg :-) Akkurat det svaret jeg håpet på :-) HIlsen HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140733777-til-dere-kloke-damer-med-mer-enn-ett-barn/#findComment-140745771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå