Gå til innhold

Angst! Har i desperasjon smurt på Scheriproct salve på kløede hemorider men har nettopp funnet ut at gravide ikke skla bruke denne .....Noen som vet noe mer enn Felleskatalogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 3 føste mnd av svangerskapet anbefales det å ikke bruke Scheriproct. Jeg er 10 uker på vei. Jeg holde roå å omkomme av angst nå! Hva kan skje? Hva annet kan jeg bruke?

Fortsetter under...

Skrevet

Da trekker musklene i endetarmen seg sammen så kommer ungen plumpende ut, så går det hull på hemorroiden, så kan man sy den sammen.

Skrevet

Grrr! Du irriterer meg! Jeg engster meg for ev.misdannelser på foster. Kjærringf%#n!!!

Håper ingen svarer deg like stygt neste gang du trenger et råd, det unner jeg ingen

Skrevet

Det går nok bra, man skal holde seg unna det meste av medisiner i svangerskapet. Stort sett fordi man er usikker på virkning på foster. Naturlig nok er det lite forsket på medisiner på foster og man er vledig streng med hva som anbefales offentlig. Men siden det aktuelle legemiddelet kun er frarådet de første 3 mnd vil jeg tro du er rimelig trygg. Kan virkelig ikke forestille meg at dette vil få noen betydning. Røyk og alkohol er nok langt mer skadelig, og de fleste blir født sunne og friske uansett...

Skrevet

Ro deg ned 40 hakk sjøl kjærringf$/(%(aaan:)

Er du en sånn som ikke tør spise salami, reinsdyrkjøtt, gå i trapper ol også?

Ro deg ned. At du smører rassen med litt hemorroidekrem gjør ikke at ungen din kommer ut selvlysende eller med store misdannelser.

Take a chill pill sweetie:) Stakkar unge som skal ha en så hysterisk mor, det SKADER ungen det.

Skrevet

At man smører litt krem lokalt i analen går nok heeeelt fint.

Signerer henne over, take a chill pill..

Annonse

Skrevet

Tusen takk Anonym 20:33.

Til de øvrige :

Ja da, skal roe meg ned noen hakk og ikke bli for hysterisk her. Innlegget var en impulshandling etter at jeg først leste i Felleskataloigen. Fikk hjertet i halsen og ble redd for hva jeg hadde gjort.

Så ikke bekymre deg/dere for den stakkars ungen som kanskje får en hysterisk mor. At jeg virker hysterisk i innlegget betyr ikke at jeg 24timer går rundt og er full av angst og hysteri. Syntes det var en lite passende beskrivelse av meg, men man vet ikke nødvendigvis alltid hvordan man framstår for andre :-)

HI

Skrevet

Grunnen til at scheriproct salven advares mot i felleskatalogen er at virkestoffet er kortison (prednisolon) Systemisk er kortison muligens ikke gunstig for ett foster, men scheroproct virker kun lokalt og du skal derfor ikke bekymre deg. Felleskatalogen differensierer ikke mellom slik skjønner du, da blir kortison farlig uansett uten at man ser i hvilken sammenheng den brukes.

Skrevet

Herremin, kan ikke skjønne hva det er med dere kranglere...Må være lov til å spørre om et konkret spørsmål her inne uten å bli bombardert av krasse svar fra dere som ikke kan normal folkeskikk.

Til deg HI: Dette har nok gått helt fint:) Grunnen til at man ikke skal bruke scheriproct er at det inneholder et virkestoff, Prednisolon, (et kortikosteroid) som skal brukes ved forsiktighet hos gravide. Men det at du har brukt det en gang har helt sikkert ikke skadet fosteret! Men for å være på den sikre siden kan du jo kjøpe en kortisonfri hemoroidekrem sånn som Alcos anal eller Ac3 comfort istedet, disse kan trygt brukes av gravide:) (begge disse fås kjøpt på apotek) Dersom det ikke er hemoroider, men bare irritasjon kan det hjelpe å smøre med vaselin også.

Hilsen farmasøyt:)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg har ikke brukt det bare en gang, men de siste 4.5 nettene fordi jeg ikke har greid å sove pga smerter og kløe.

Jeg skal bytte til ett av de andre produktene som snille farmasøyten over her foreslår.

Nok en gang tusen takk :-)

HI

Skrevet

Ps. Hvis smertene blir for ille kan du smøre med xylocain salve om kvelden (den hjelper ikke mot hemoroider, men virker lokalbedøvende så du får døyvet de verste smertene) Også xyloproct kan brukes, selv om denne inneholder kortison (produsenten går god for at det er liten risiko for skader på fosteret) Men prøv alcos-anal først, og om denne ikke hjelper kan du prøve xyloproct (kommer an på hvor hardt angrepet du er) Håper svarene mine ikke ble forvirrende, forsto det først sånn som at du bare var plaget med kløe skjønner du:)

Hilsen farmasøyten over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...