Gå til innhold

Vil en test uansett bli positiv nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 10 som ble oppdaget for fire uker siden. Det vil si at det er fire uker på onsdag. Skulle inn å fjerne men aborterte spontant samme natt.

Hadde graviditetssymptomer en stund etterpå. Hadde ømme bryster og var i generelt dårlig form i 2 uker, før alt plutselig snudde samtig som jeg sluttet å blø. Gjenopptok sengekosen og følte meg som gamle jeg igjen:)

Nå de siste dager har jeg fårr veldig ømme bryster. Jeg har normal det før menstruasjon. Men hadde også det siste uke før jeg oppdaget graviditeten. Men føler meg liksom litt gravid igjen.... Dersom jeg hadde eggløsning 2 uker etter aborten kan jeg jo ha blitt gravid da og det ville normal snart slå ut på test.

Spørsmålet mitt er: Hvis jeg tar en test som er positiv nå, kan det være rester av Hcg fra forrige gang, eller skal det være ute etter 4 uker? Sånn at evt positiv test betyr at jeg faktisk er gravid?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Så trist at du mistet, håper virkelig at du har blitt gravid igjen.

Kan ikke svare helt på spørsmålet ditt, men kan si min historie.

Jeg mistet i uke 11, måtte ha utskrapning. Blødde i to uker. Tok også g-tester og etter 2 uker var den negativ.

Hcg bør være ute av kroppen nå, men om det er noen rester igjen vil ikke hcg gå helt ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en test og om den er postiv ville jeg fått en legetime og målt hcg i blodet med to dagers mellomrom. Om den da stiger er du nok gravid:-)

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...