Gå til innhold

Litt lite liv her inne, kan meddele at jeg skal på ordinær UL på onsdag! :-D

Villemo -- Twins og Storebror!

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg forvente meg? Er oppsatt på dobbeltime (noe som sikkert er helt vanlig da det er to). Satser på å kanskje få vite litt mer av løpet framover, kommer selfølgelig an på om de er eneggede eller ikke osv.. Hvilken info fikk dere på UL? *gledegrue*

Fortsetter under...

Hei

Helt enig :) det er litt lite aktivitet her inne. Så jeg kaster meg på ditt innlegg.

Var på UL i dag på ahus - to flotte, friske, fine babyer. En jente og den andre er trolig gutt - men det var litt usikkert da navlesnor var mellom beina. Veldig gøy å se så mye aktivitet. Mens jordmor kikket på den ene - veivet det inn en arm eller bein fra nr 2. De kikket på alt det som de pleier; ryggen/ryggmargsbrokk, nyrer, magesekk, ganer, hjerne, mage,lårbein, morkake og navlestreng. Det var fint å ha dobbelttime og ikke stresse.

Termin er fortsatt 25.februar - men må ha KS så det blir nok ca 14 dager før. Er 18 uker og 5 dager på vei.

Det var veldig stort å se at alt var bra, blir veldig ydmyk og takknemlig.

Jobber 100% men er kjempesliten og håper på 50% fra torsdag når jeg har time hos fastlege. På ahus understrekte hun viktigheten av hvile og ruging når man gikk med to - og jeg kjenner det er anderledes enn tidligere svangerskap. Jeg er klar for mer ruging :)

prøvde å spørre litt om hva de tenkte om svineinfluvaksine - men der ville hun ikke gi noe svar annet enn at tamiflu var anbefalt. Synes den problemstillingen der er litt ugrei og kjenner at jeg bekymrer meg litt for det.

Hvordan er det med deg? Formen, jobben og livet?

Hei hei. Jeg synes også det er litt lite liv her inne. Noe det ikke er inne i magen min for tiden:)hehe. Jeg er 27 uker på vei med 2 gutter,var på min første ultralyd nå på fredag. Har ikke fått time før nå pga flytting . Og der var det 2 gitt... På ultralyden får du litt info om videre kontroller osv, men om de er en,eller 2 eggede er visst vanskelig å se-hvis det ikke er en av hvert kjønn da. Mine deler morkake(hvis den ikke er sammenvokst), men ligger i hver sin pose.Har lest en del i helgen og det at de deler morkake tror jeg tyder på at de er eneggede. Har ikke time hos jordmor før på torsdag og jeg har så masse tanker og spørsmål, så det er fullstendig kaos i hodet mitt for tiden. Hvor skal dere føde hen? Jeg skal føde på st olavs i tr.heim..

Tusen takk for svar!! Gøy å høre med noen som nettopp har vært på UL da! Var å fikk se babyene i uke 8 og 10 og gleder meg til å ta en kikk igjen. Har en liten feeling på gutt og jente her også men kjenner det er verre å gjette med to i magen enn en. Men hadde vært utrolig gøy med ei lita tullemor, er bare gutter foreløpig i hele familien! :-P Jeg skal føde på Haukeland og er 18+0 idag. :-)

Forresten!! Formen er grei nok, litt bekkenløsning, begynt å bli vanskelig å bøye å tøye (allerede!!!!) halsbrann og blodtrykksfall i ny og ne, jobber i pleie og omsorg så er ikke helt optimalt å holde på å besvime midt i et stell så tenker at jeg skal få meg en time hos legen nå før helga å få sykemelding hvertfall en uke.. Skal jobbe full helg med delte vakter (4 t. tidlig og 2t sent, begynnt å bli veldig tungt..) og ha besøk fra nå på fredag til neste fredag så kjenner at det kan bli litt vel mye...

Meeen livet er bra! Gleder meg til vinter og julestemning med stooor mage :-)

Annonse

Heiann:-) Var på UL og registereing i går. Der sto alt bare bra til. JEg er 32 +3 uker og det nærmer seg veldig:-) Jeg syntes det er veldig bra med ofte oppfølging, men den siste tiden har jeg blitt flyttet fra kvinneklinikken til å få oppfølging på føden. Men på føden er det så dårlige ultralyder, de bare svitjer over å sier alt er greit, fikk ikke vite ca vekt eller noe. Litt skuffet der. Heldigvis skal jeg til jordmor, noe jeg syntes er veldig greit. Er så fornøyd med jordmoren min, hun kan jeg prate om alt med samtidig som hun tar tak i det som er å ta tak i:-)

Vi fikk vite at vi skulle ha tvillinger i uke 20, det kom som et sjokk ja:-) hehe men det stemmer som hun sa hun over, det varer i ca 2 uker, så blir det bare å glede seg resten. Vi gleder oss noe helt voldsomt, leser bøker, kikker på navn ( vi skal mest sansynlig ha 2 gutter) hele tiden. Men jeg må si, magen begynner å bli vel stor, har en gutt fra før på 14 mnd. der sliter jeg virkelig med påkledning. Om jeg mister noe på gulvet offer og sliter jeg for å få det opp igjen... veldig tungt, men litt morsomt... føler meg som en gammel dame noen ganger;-) Ellers er formen min veldig bra tror jeg... sover litt dårlig på natten, litt kvalm, og mye sliten... men når jeg er utvilt på morgenen er alt helt topp. Så i dag skal jeg på shopping:-)

Enig med dere at det er lite aktivitet her inne på forumet, jeg liker meg godt her, er så oversiktlig og greit.Har vært inne på dobbel glede og, men der får jeg ikke til å skrive inn innlegg, alt er låst??...

Vi fikk vite at det var to i uke 11, da var vi på tidlig ul pga.jeg hadde blitt spontant gravid, hadde prøverør forrige gang.

Så sjokket var stort først over å være gravid så over at det var to!!!

Var på ul igjen i uke 19, og da viste det seg at det var to jenter som boltret og koste seg i magen:)

Vi har en liten gutt på 14 mnd.fra før, utrolig gøy alder men veldig krevende, så vanskelig å forestille seg hvordan tilværelsen blir med to babyer i hus:)Vi gleder oss masse, det blir utrolig spennende, men også litt skremmende, alle tre skal jo følges opp. Er litt redd for ikke å få tid nok til dem alle, vil jo gjerne gi dem masse kos, kjærlighet og oppmerksomhet.

Jeg ble sykemeldt i uke 20, var nettopp ferdig med forrige permisjon, så var bare innom jobb en tur. Veldig rart, var veldig innstilt på å jobbe, men ble anbefalt sykem.fra lege og jordmor.Nå synes jeg det er veldig godt å kunne ta det litt med ro og slappe av.Merker jo at dette svangerskapet tar veldig på ift.første svangerskap.

Nå er jeg 24 uker på vei, skal på ul igjen på tors.

Lykke til jenter, ser fram til å holde følge med dere:)

Så gøy med masse svar! Må virkelig prøve å holde litt liv i dette forumet, kommer meg ikke inn på dobbel glede lenger og sist jeg var der syns jeg det var veldig rotete så liker meg bedre her :-)

På denne tiden i morgen er UL over og vi føler oss forhåpentligvis litt klokere, glede-gruer meg. Skal komme innom med oppdateringer! :-D

Er 18+1 i dag og synes magen er svæææær! :-D

Så gøy å se fler som er nesten lik som meg i løypa. jeg er 21 idag. UL var artig selv om det var vanskelig å vite kjønn de skjulte hverandre så godt. men en hott tips er visst at det er jenter. så vi får se. Jeg er sykemeldt allerede og det er deilig. var helt utslått første uka og merker at ting går sakte. har vært mye kvalm og kastet opp men måtte jobbe likevel en stund for å få rettigheter og det klarte jeg :-)

lykke til villemo og hold oss oppdatert.

Er helt enig i at det er lite liv inne her, men bra at noen tar tak i det. Har vært 50% sykemeldt i 3 måneder nå, men fra i dag av er jeg over i 100% sykemelding. Har egentlig vært litt motstander av det lenge, blir jo så lenge å vente helt til i januar når jeg har termin. Men har skiftet mening....I den siste tidne har det vært veldig tungt alt jeg skulle gjort. Ikke klarer jeg å bøye meg så mye, ikke får jeg sitte skikkelig pga magen som er i veien hele tiden, og trøttheta er kommet tilbake.....Så etter mye tenking att og fram, ble jeg enig med legen om at det nok var best å bli 100% sykemeldt resten av svangerskapet.

Så nå blir det ruging resten av tiden. Og gleder meg faktisk til det=)

Da har jeg vært på UL!!!! Var en gutt og en jente og vi er kjempefornøyde!! Alt sto helt strålende til og vi var der inne i en og en halv time tror jeg. Fikk med oss masse bilder hjem! *superhappy* Kjenner jeg er helt ødelagt i bekkenet nå da, ligge så lenge i ro på benken pluss nesten 4 timer i bil tilsammen setter sine spor... :-S Fikk ikke vite så mye om opplegget videre utenom at fastlegen måtte henvise meg videre til en gynekolog (UL av livmortappen ol. etterhvert? Tror det var litt for at vi skulle slippe å reise så langt til hver kontroll også...) Eneste minuset er at mest sannsynlig så er nærmeste gynekolog på sykehuset... Hurra for bygdenorge ;-) Tror jeg bør få meg hybel i bergen :-P

Gratulerer med gutt og jente:) Gøy med en av hver.. Da er de 2 eggede de da:) Jeg har vært på kontroll hos jordmor i dag og hun turte ikke måle magen engang pga at jg har så mye kynnere. Var veldig redd for at kynnerene skal gå over i premature rier. Så jeg har fått streng beskjed om å hvie, hvile og hvile.. (Ikke lett med to små troll hjemme hele dagen) Hvis ikke jeg klarer det skulle hun visst legge meg inn på sykehuset. Huff, vil være hjemme jeg. Men vil iallefall ikke føde nå! Skal ta ul av livmortappen en dag neste uke. Får håpe den ikke har flatet ut. Hjelp! Skumle greier dette her..

Annonse

Uff da! Det er skummelt! Du har ikke noen som kan hjelpe med småtrolla? Eller evt far tar ut sykemelding el. du kan jo ikke være alene med to små når du er lenka til sofaen! Det går ikke.. Hehe kjenner jeg nesten tok den strenge stemmen nå :-D Håper det går veldig bra da!

hehe:) Alle er plutselig veldig strenge i stemmen når de snakker om å hvile:) Helsesøster ringte barnehagen i stad for å høre om de kunne starte der litt før. Har plass fra 28 okt. Men de sa de ikke hadde mulighet. Men, nå for ti min siden ringte styreren meg, og han på 2,5 har fått plass fra tirsdag:) JIPPI!Det hjelper veldig! Pappan er hjemme med oss, så jeg ligger mesteparten av dagen.Nå ble alt plutselig mye lettere.

Supert! Alt blir så mye lettere når noen "autoritetspersoner" tar kontroll :-P hehe! Har vært på dugnad i barnehagen i ettermiddag og kjenner at jeg nok tok litt for hardt i.. Sliten og vond i ryggen! Prøvde å få tak i legen før i dag å få sykemelding før jobbehelg men hun var visst ikke å oppdrive... Kjenner dette blir knalltøft.. :-S Skal til henne på onsdag og da skal jeg hive inn årene, orker rett å slett ikke mer jeg nå. Har så smått fått problemer med å sove på natta (vond rygg + voksende mage, ingen god kombi) så nå må jeg ta vare på meg sjøl her.. Ble masse syt dette men er så sliten at alt blir galt... :-P Skal komme sterkere tilbake! Nå er det full gymnastikk inni magen forresten, våkna nå når det stoppet å vugge :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...