trolly Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Gutten min på 4,5 mnd drikker fortsatt NAN 1. Bør jeg begynne med NAN 2 nå? Kan jo brukes fra 4 måneders alder. Har hørt at NAN 1 er fullverdig så lenge barnet tar til seg jernberiket grøt. Hat begynt å introdusere grøt, men er jo bare ett par skjeer han får i seg foreløpig.. Får han da i seg nok jern? Bør jeg gå over på NAN 2 slik at han får dekket jernbehovet? Håper på snarlig svar!!
1974 Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Har lurt litt på det samme. Min er også 4,5 mnd og får nan1. Har også lest at nan1 er fullverdig..og at ikke behøver å skifte. Men min får heller ikke i seg noe særlig m grøt. Men ettersom jeg har skjønt så er det fom 6 mnds alder at jernbehovet går nedover. Jeg har ikke skiftet til nan2 og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Får se hvordan det blir med grøt fremover. www.flaskeposten.org skriver vel muligens noe om dette.
1974 Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Prøvde å leite inne på Nestle sine sider om info..men der står det jo INGENTING pga de ikke har lov...litt misforstått mener no jeg. De må da få kunne opplyse om slike ting. Er da til barnets beste...
blomstre Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Hei Dette skriver flaskeposten: "Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2. " Ellers har Nestlé (som produserer NAN) en egen helsesøster som er veldig hyggelig å flink til å svare på spørsmål :-) Forbrukerkontakt: [email protected] Grønt nr: 800 80 730 (9-15) - gratis fra fasttelefon, egne priser fra mobil Det er ved 6 mnd at jern i kosten blir viktig, da barnets jernreserve tar slutt (nb, egene retningslinjer for premature!).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå