Gå til innhold

Hvor finner dere mammaklær som passer?

Anbefalte innlegg

Jeg var for å handle mammaklær for første gang for noen dager siden, og endte med å gå ut av butikken med gråten i halsen (Litt hormonell, hehe : ) Var da på HM, men de hadde ikke bukser i størrelse over 46. Jeg er ikke overvektig i utgangspunktet, men har lagt på meg en del over lår og rumpe, og lurer nå på om noen har noen gode tips til hvor jeg kan finne bukser som passer. Jeg er i utgangspunktet ikke så positiv til å handle over nettet, nettopp fordi jeg ikke lenger vet hvilke størrelser/fasonger som passer til meg.

Er det noen som har noen tips til meg? Mottas med takk ; )

Fortsetter under...

Polaren o Pyret har noen superdeilige mammathights. De får inn et nytt parti på Steen og strøm, Oslo denne uken...

Jeg har en del mammabukser fra første svangerskapet, men merker at jeg legger på meg på litt andre steder denne gangen. Dvs mer rumpe og lår, og det merkes på at mammabuksene ikke er så behagelige som forrige gang. Jeg tror jeg legger meg ut på andre steder denne gangen siden det er ei jente jeg bærer på. Sist var det en spiss mage og bare litt ekstra fett over det hele, denne gangen er det bred og rund mage og mer rumpe, lår og kjærlighetshåndtak...

Får også litt klump i halsen når jeg prøver antrekk etter antrekk uten å finne et som både er stilig og behagelig. Skal ut på leting i dag!

Vet jo ikke hvor i landet du bor, men jeg skal inn til Oslo og sjekke ut Den kule mage. Ellers kjøpte jeg sist noen vanlige bukser på Cubus som er av myk bomull og så lave i livet at de fint kunne brukes hele svangerskapet. Tror de selger de buksene fortsatt, du kan jo supplere med et gravidemagebelte fra en nettbutikk så du slipper å blotte/fryse på magen :)

Lykke til!

Glemte å nevne Bump-pakken, det er de beste gravideklærne jeg har og var helt trygt å bestille på nettet.

Se

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=1_1105&products_id=5462

Klærne er myke og elastiske og litt store i størrelsen. Heller ikke så dyrt.

He-he. Flere som har vært på H&M ja. Vet ikke hva som er skjedd der jeg. Kjøpte nesten alle klærne mine der sist(4 år siden) Og jeg er heller ikke overvektig, men heller ingen sylfide. (Er vel som sist tenker jeg) Men når jeg må bruke str. 44 for å få dratt buksa over rumpa, da gidd jeg ikke kjøpe buksa. Endte med å kjøpe tights der jeg til 129 kr. :) Den funker:)

Nå har jeg vært på både Den Kule Mage og Svangerskapet på Majorstua. Ble så skuffet på DKM, lite utvalg og dårlig service. Hun som jobbet der pratet i mobilen sin fra jeg kom til jeg gikk - og jeg var der minst 30 min! På Svangerskapet i Kirkeveien 65 var det masse fine klær i alle stiler og i prisklasse fra billig til dyrt. Hun som jobbet der var superhjelpsom. Jeg forklarte hva jeg var ute etter (Ikke trange lår, vil ha god høyde i livet osv) og hvilken stil jeg ville ha, og hun fant frem mange antrekk jeg kunne prøve. Jeg har nå kjøpt jeans med stretch i stoffet så de sitter perfekt og behagelig over rumpe i lår - i tillegg til at magebeltet sitter godt over magen. Jeg kjøpte også et par billige og komfertable thights og noen strømpebukser.

Kan anbefales å gå dit for de som bor i nærheten :)

Annonse

Den kule mage har helt fantastiske bukser...kule jeans med litt lavt liv og strikk..helt ypperlige...de har størrelser over 50 og fantastisk betjening som hjelper masse til. (da var jeg på den som ligger på majorstua, men de har visst en på glasmagasinet også) Jeg kjøpte bukser fra BOOB....helt supre...elsker de :) ellers så har jeg kjøpt noen mamma tightser og noen lange topper rett og slett, litt mere behgelig , men likevel veldig fint :)

Masse lykke til med shoppingen :) :)

Hm... Jeg synes H&M sin mammabukser/jeans var helt geniale. Kjøpte 36 som jeg alltid har brukt, og må stramme den strikken maksimalt, hvis ikke blir jeg gående og heise den opp hele tiden. Men nå er ikke jeg hverken spesielt høy eller stor da, de er litt lange nederst.

Har ikke sett på str 46 og sett hvor stor forskjell det er, de små str. har ihvertfall ikke forandret seg mye. Det burde være en større skala synes jeg - fra minste til største. Før slet jeg med å finne klær som ikke var for store - er 1.60 høy. Samme med sko. Butikkene sier de får inn "pakker" hvor typ 40% er str 38, og 40% i str 40. Også er resten fordelt på de små og store str, alltid utplukka i den str jeg skal ha.

Nei - tror at de fleste ikke er så gjennomsnittlige :-D Ja til mangfold!!

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...