Gå til innhold

Akupunktur!! noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde en hel greie med temperatur kart og en lang liste med spørsmål rundt prøvingen og akupunkturen.

Han spurte meg bare hvor i syklusen jg var, så på irisen min etter at han plasserte alle nålene og tipset meg om å la være å drikke melk og spise melkeprodukter (saus ol. med melk i er ikke fullt så farlig, siden melken har inngått en viss prosess med andre matvarer da...men ikke ren melk altså).

Plasseringen på nålene varierte ikke, så om du har mensen eller er midt i syklusen, har det fint lite å si.

Han jg gikk til er akupunktør og homopat..vet ikke om det er så mye forskjell der. Jg fikk iallefall punkt massasje under fotbladene og ble forskrevet en hel masse på helsekosten.

ok! jeg har ikke tempet jeg da... må jeg beg første dag av mens eller kan jeg beg med det nå?(er på dag 2 av mens idag). jeg skal ha 1 time torsdag og hun mente jeg burde sette av 1-2 timer første gang. blir spennende dette her;) hadde du prøvd lenge før du oppsøkte akupuntør?

Annonse

Det er bare å sette igang når du er klar for det. Hvilken dag du er i syklus har ingen betydning:) Har vært prøver i fem måneder, men med mine laaange sykluser, tilsvarer det 3 pp :P

Har fått beskjed av typen å holde meg unna akupunktur i måneden her..kjenner på meg at det kan bli litt vanskeli, siden det var igrunn nålene som fikset el. sist pp :/

Jeg sluttet på pillen midt i et brett og ba akupunktøren hjelpe meg å komme inn i normal syklus. Så jeg visste ikke hvor jeg var i den for å si det sånn. Har vært tre ganger og er i første pp. Har hatt mensenmurringer i en uke nå. Ingen anelse om det er pga nålene, fordi syklusen prøver å komme igang ordentlig, om jeg er gravid eller hva hehe.

Men jeg har troen på nålene. Brukte modningsakupunktur forrige svangerskap, og det virket litt FOR bra.

Syns det virket litt lenge at du skulle holde av 1-2 timer, jeg pleier å ligge med nålene i 20-30 min. Men men..;)

Lykke til på torsdag, da skal jeg også få nåler ,)

Jeg har vært to ganger til akupunktur denne pp... Siden jeg har EL sent forsterker han EL mi. Han spør hele tiden hvor jeg er i syklusen min. Han fester nåler i livmor området og bak i korsryggen og rompa. I tillegg får jeg to nåler i anklende. Pleier å ligge med nålene i va 30 min. Får i tillegg moxa behandling, varmebehandling. Skal igjen i morgen. Håper jeg får EL til rett tid og at jeg slipper å begynne å spotte 8 dager etter EL.

Skal i tillegg smøre meg med progesteronkrem som jeg har vært å kjøpt idag.

kan jo være siden det er første gang at jeg bør sette av 1-2 timer? skal sikkert ha samtale først,kartlegge syklusen ol;)) sik dumt spm men hva hjelper progesteronkrem for? må si jeg er litt spent,har egentlig blitt ganske avslappet med dette prøvegreiene! har prøvd i snart 3 år så da tanta kom igår,forbante jeg meg på at nå må jeg prøve noe nytt!!

Jeg vil bare komme med mine erfaringer da jeg tror det er mange luringer der ute som ikke kan faget sitt.

Jeg har selv prøvd akupunktur 3 ganger for å bli gravid og blitt gravid veldig fort, men jeg tror det er veldig viktig at nålene blir satt på riktig sted og til rett tid.

Jeg kjenner 2 jordmødre som setter nåler og de har satt på meg.

De har begynt rett etter mensen og da har de satt: mellom storestoa og den andre, innsiden av leggen, mellom tommel og pekefinger og midt i panna.

Etter eggløsning så har de vært veldig forsiktige med å sette nåler slik at hvis det er et egg som har blitt befruktet så skal ikke kroppen støte det bort pga av nåler.

Dette er mine erfaringer som har funken veldig godt :-)

Lykke til :-)

Klem

Prinsessemor: Får jeg lov og spørre om du har problem med og bli gravid? prøvd lenge? jeg har en exu fra 2004 der de fjernet ene eggleder, gyn sa jeg kunne kansje ha endo men det var ikke sikkert... har stresset mye med dette prøve greiene men her i mai fant jeg ut at nok er nok og har ikke tatt en test,ikke prøvd og finne el, holdt meg vekke fra bim og bare gjort andre ting;))) men nå forbante jeg meg på at jeg skulle prøve noe alternativt før vi setter igang ivf;) vi har jo vært på utredning men de finner ingenting gale med oss!

Annonse

Hei Ms Fixi :-)

Jeg skal gjøre en lang historie kort. Jeg prøvde med min forrige samboer i over 1 år uten og bli gravid. Han var til utredning og han hadde dårlig sædkvalitet. Legen mente også at jeg kanskje hadde vanskelig med å bli gravid Jeg tror nok også litt at det det kan være 2 mennesker som ikke matcher hverandre fordi at når jeg gikk fra min samboer og traff en annen så ble jeg gravid 1 gang vi hadde sex, og jeg fikk totalt sjokk og valgte abort. Vi bestemte etter 1 år at vi skulle gifte oss og prøve da, ble også da gravid før vi begynte å prøve så jeg hadde kul på magen på bryllupet :-) Min ex samboer ble også pappa i samme omgang som vi fikk vår jente, så vi matchet nok ikke.

Vi bestemte oss for å prøve på en til i 2004 og endte som deg med en exu og fjerning av eggl., men den ble også til på 1 forsøk. Etter exu så prøvde vi igjen og den satt også på 1 forsøk.

Så skulle vi prøve på nr. 3 da måtte vi vente i 4 mnd før jeg tok aku., men da satt den på 2 forsøk, men endte i ma, det samme skjedde en gang til.

Vi bestemte oss så for å droppe flere, men tankene mine ville ikke slippe nr. 3 så pga av min alder (snart 40 år) så tok jeg aku. og den satt på 1 forsøk igjen :-)

Nå venter jeg en gutt i jan./febr og alt ser veldig bra ut.

Mulig dere sliter litt med matchen men jeg kan jo ikke be deg om å skifte mann av den grunn hihihihi

Jeg ville prøvd akupunktur hos noen som virkelig kan det, det er nok mange kvakksalvere der ute som vil tjene penger på andres problemer.

Nå vet du ihvertfall hvor nålene på meg ble satt og det funket jo ihvertfall, tror jeg da :-)

Har du forresten sjekket kroppen di ellers? Det er mye som spiller inn på befruktningsdelen. Ei venninne av meg prøvde i mange år så sjekket hun kroppen og det viste seg at hun hadde mild form for sukkersyke, begynte på medisiner og da satt den :-)

Jeg vil ønske deg lykke til videre og krysse fingrene for at dere får det til, endten av dere selv eller ivf, dere må ihvertfall ikke gi opp :-)

Klem

Ble gravid i 3.pp etter akupunktur i 2. og 3.pp. Men var ikke før i 3.pp akupunktøren fikk satt nålene akkurat slik hun ville i forhold til EL osv. Dette var for tre år siden. Er nå i 3.pp, og enda ingen spire så setter i gang med akupunktur ca en uke etter IKM (begynt å spotte, så regner ikke med jeg er gravid).

Har stor tro på, og god erfaring med, at akupunktur er bra!

Ms Fixi: hvor bor du? Har en veldig bra akupunktør å anbefale dersom du bor i Stavanger omr.

Lykke til!! Håper spirene snart sitter som de skal hos oss begge;)

tusen takk for svar jenter;)) jeg bor i bergen så stv blir litt lang og reise...har vært gravid 2 ganger med mannen min. ene gangen tok jeg abort(jeg var 17 og vi hadde vært sammen i 3 uker) andre gangen endte det i exu! så gravid sammen kan vi bli;))

Ms Fixi, ja blir vel litt langt å reise hit, men det må jo finnes gode akupunktører i Bergen også. Sørg bare for, om det står ovenfor, at du er sikker på at den du bruker ikke er "kvakksalver" Vet det finnes en forening for de som er godkjent akupunktører, kanskje mulig å finne noen navn der dersom ingen har noen å anbefale.

All lykke til videre! Snart sitter nok spiren som den skal ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...