Gå til innhold

Bare syk jo etter barnehagestart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har barne deres( og dere) reagert på alle bassillene? Gutten vår (og jeg ) på 16 mnd og har vært nesten sammenhengende syk siden han begynte i barnehagen 24 aug. Føler seriøst at dette er utrolig slitsomt, og utrolig frustrerende i forbindelse med min jobb. Usikker på hvor grensa bør gå før jeg sender han i barnehagen også :-/ Skjønner jeg ikke kan vente på en tørr nese, men som sakt usikker.... Hvordan gjør dere det?

hilsen sliten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har gutten (15 mnd) hatt rennende nese siden barnehage start for 1.5 måned siden. Vi holdt han hjemme en dag da han hadde 37.8 i feber(?), etter råd fra barnehagen.

Skrevet

-barnet skal være hjemme dra barenahgen ved feber og en dag etter han/hun har blitt frisk..

-ved omgangssyken skal han/hun være hjemme 48 timer etter barnet har blitt bra

-ved øyekatar kan barnet komme i barnehagen etter første behagndling (øyedråper)

-forkjølese og snørr er noe som alle barnehage barn har og ikke slipper unna,men en viktig huskeregel: se ann barnets allmentilstand før du sender det i barnehagen!!!

jeg jobber i barnehage og opplever at mange foreldre sender barna sine fortidlig tilbake i barnehagen etter de blir syke,slik at vi aldrig blir kvitt smitten.

er sikker på at arbeidsplassen din forstår at du prioriterer barnet ditt! og at han kommer først.

Skrevet

Mini er sjuk for første gang siden bhgstart nå, første dag hjemme i dag, og tipper han er på beina igjen onsdag. Snørrete har han vært ja, men ikke mer enn det. Jeg derimot... har vært mye syk.

Skrevet

Her har mini vært mer hjemme enn i barnehagen etter at han startet der i begynnelsen av august. Forrige uke var faktisk første uka han har vært der hele uka etter at han begynte, stor begeistring for oss :)

Det har virkelig gått i ett med flere runder med feber, oppkastsyke, ørebetennelse... Så jeg vet alt om å være sliten pga sykt barn. Heldigvis er jeg i permisjon så jeg slipper være hjemme fra jobb. Hadde jo måttet ta fri uten lønn da, sykt-barn-dagene hadde vært oppbrukt for lenge siden... Men slitsomt å ha storebror på 16 mnd hjemme syk og sutrete når jeg også skal ta meg av lillebror på 4 uker :(

Flere sier at dette er helt normalt ved barnehagestart og det vil gå seg til. Så da håper vi på det, ting ser i alle fall ut til å ha blitt litt bedre nå (bank i bordet...)

Lykke til videre :)

Skrevet

Vi må ha vært kjempeheldige for her har jenta vært frisk hele tiden siden hun begynte i bhg i begynnelsen av aug. Ikke har jeg blitt syk heller. Hun hadde rennende nese i cirka 3 dager, det er alt!

Nå skal det sies at hun har vært veldig mye i kontakt med andre barn selvom hun ikke har gått i barnehage før i høst, så hun har nok vennet seg til litt basselusker fra før. Og hun har nok et veldig godt immunsystem for vi har reist mye siden hun var baby uten at hun har blitt noe syk.

Men jeg er likevel veldig positivt overrasket. Hadde jo regnet med mye sykdom den første tiden.

Vi er veldig nøye på håndhygienen og vasker alltid hendene med en gang vi kommer inn av døra hjemme.

Skrevet

Det går over all forventning, faktisk. Han begynte i begynnelsen av august og har (bank i bordet) ikke vært syk enda. Ikke så mye som en snørrete nese!

Faktisk sa de i barnehagen at det har vært utrolig lite sykdom i år. De mente har mye med hygienen å gjøre. Siden det ble snakk om svineinfluensaen har de fokusert på håndvask og hygiene.

Skrevet

Jenta vår startet i barnehagen i midten av september. Hun ble syk etter 3 dager og er fortsatt ikke bra igjen. Er forkjølet med tett nese og hoste. Jeg har holdt henne hjemme 4 dager. Har gått greit siden jeg fortsatt har permisjon. Hun var nesten bra igjen, men ble syk igjen antagelig fordi barnehagepersonalet ikke har vært nøye med påkledningen. De har tatt på henne andre klær enn de jeg hadde lagt frem til henne - dvs. ingen votter og sommerlue når det var 5 grader og kald vind ute. Stakkar, hun har vært iskald når vi har hentet henne på ettermiddagen.... Skal avtale litt bedre påkledningsrutiner med dem i morgen. Håper det ikke fortsetter med kronisk forkjølelse... Mildt sagt ganske slitsomt!

Skrevet

samme her med sønnen min (meg også)

han har hatt influensa,fokjølelses virus,ørebetennelse,4 barnesyken og har nå 5 barnesykdommen..rennende nese siden han begynte..

han begynte første uka i aug og tror ikke han har hatt en full uke ennå..

ja det er ganske slitsomt med SÅ mye sykdom både for sønnen min og meg,og ikke minst syns jeg det er litt pinlig å må ringe jobb å si vi er syke igjen..og igjen..og igjen.

satser på at vi holder oss friske i jula ihvertfall hehe uff :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...