Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke liker fastlegen sin og det ikke er noen andre fastleger tilgjengelig i kommunen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en super fastlege, men så sluttet han i praksisen og jobber nå bare på sykehus. Jeg fikk derfor tildelt en ny faslege som hadde tatt over plassen til "min" lege på legesenteret. Fikk brev om dette i posten sammen med et skriv fra nav om fastlegeordningen og hvordan man bytter lege på nettet.

Jeg tenkte jeg ville gi den nye legen en sjanse, men jeg liker han virkelig ikke. Tror ikke han er noen dårlig lege, men det er noe i væremåten hans, noe litt overlegent liksom. Han fulgte meg opp gjennom siste svangerskap og jeg kunne virkelig ikke tenke meg å gå til han igjen.

Nå har jeg jevnlig sjekket på nettet for å finne meg en ny, men det er jo aldri noen leger med ledig kapasitet. Nå må jeg bestille time til kontroll etter svangerskapet og jammen ser det ut som jeg må til denne legen som jeg ikke liker nå igjen. Pokker!

Fortsetter under...

Skrevet

Kan du ikke prøve ta dette opp med ham da?

Skrevet

eller melde deg ut av hele ordninga å bestille time hos den du vil...

Skrevet

Men hvis man melder seg ut og bestiller time der man vil kommer man ikke helt bakerst i køen da? Må vente to mnd på en time, kommer ikke inn på akutt-timer samme dag om man plutselig blir syk osv?

Skrevet

Har samme problemet som deg... der er bare å regelmessig følge med om der blir ledig hos andre.. Som regel, rundt sommeren og nyttår så åpner det seg ei luke.

Annonse

Skrevet

Finnes det ikke privat lege (Volvat eller noe) i nærheten som du kan gå til (om du har råd) eller en annen lege som du liker velger å ta deg inn som pasient (han må ikke...) så kan du jo bare gå til jordmor da... Jeg har ikke brukt lege, men bare jordmor de to siste svangerskapa mine, og de vet faktisk mer om svangerskapsrelaterte plager enn leger ofte ;-) Det eneste de ikke gjør er å sykmelde, men ofte kan jordmor melde fra til fastlegen om evt plater slik at du bare kan "møte opp" og få sykmelding om det trengs..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...