Heffalompen_85 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg skal på en ferietur i slutten av måneden, og får selvfølgelig mensen på dag 1 i ferien. Jeg har fått resept på Primolut N, slik at jeg kan utsette mensen noen dager. Det er veldig ubeleilig å få mensen på denne turen, da det er en spa- og badetur. Jeg og samboeren min prøver nå å få barn, men er ikke like aktive prøvere som mange andre her inne. Vi er litt mer i den fasen, hvor vi tar ting som det kommer. Det jeg lurer veldig på nå, er hva om jeg har blitt gravid denne måneden, og ikke vet om det enda? Man skal jo ikke ta Primolut N hvis man er gravid.....
-68mamma Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Dette tenkte jeg også på da jeg skulle begynne med Primolut for å få mensen i gjenge igjen etter p-pilleslutt... Hva hvis jeg allerede er 2 uker på vei ? Da vil jo hverken hcg, UL eller tester slå ut. Du får rett og slett ta sjansen, eller satse på at mensen ikke kommer. Skulle mensen komme så er det jo bare å bruke tamponger da, no big deal egentlig. Og skulle du ha en spire der så blir det jo ikke noe problem med blod :-) hvor mange dager før IKM skal du begynne med pillene da ? Du kan jo ta en Clearblue digital 4 dager før IKM.
Heffalompen_85 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2009 Det er jo egentlig ingen big deal, hvis mensen skal komme, men samtidig er det jammen meg noe hærk også... Jeg tror innerst inne at jeg ikke har blitt gravid denne måneden, men det kan man jo selvfølgelig aldri vite. Er vel bare som jeg egentlig ikke helt klarer å omstiller hjernen min på at plutselig en dag så er jeg gravid... Tror jeg kommer til å bli veldig sjokkert den dagen jeg får en positiv test, men samtidig veldig veldig glad også Jeg skal ta tablettene 3 dager før IKM. Jeg reiser på torsdag, og IKM er fredag (eller lørdag), dvs at jeg må ta tablettene i morgen eller onsdag da....
goldie Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Samme med meg. Skal på Syden tur i desember og får muligens mens første feriedagen. Så hvis jeg ikke har blitt gravid til da, tror jeg rett og slett jeg tar en pause fra prøvingen akkurat da. Litt kjipt hvis man egentlig er to uker på vei og tar disse pillene... Hvis de altså er skadelig for fosteret. Og det er ikke noe særlig å få mensen uansett om man kan bruke tamponger.
-68mamma Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Kjøp en Clearblue digital og ta den før du tar pillene - den gir jo utslag i 86% av tilfellene hvis det er en spire der. God tur !!! *misunnelig*
Heffalompen_85 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2009 Tok en test i dag tidlig, og den vist så klart og tydelig EN strek, så derfor ikke gravid! Så da satser jeg på at det stemmer, og kjører på med Primolut N, og får en fantastisk spa- og badeferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå