Gå til innhold

Hmmmm, gravid tross p-piller??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i 2,5 år nå, og syntes jeg er flink til å huske på dem hver morgen...;-) Jeg er ikke sammen med pappaen til mine to barn, men vi er gode venner (og kanskje noen ganger litt mer....;-). Vi bor ikke sammen, men er i en fase hvor vi prater litt om det om vi skal prøve igjen... Han dro til utlandet med vår eldste datter i beg. av sep. Dagen etter de dro, var jeg tom for p-piller. Det gikk da en dag uten at jeg fikk tatt pillen,før jeg fikk kjøpt nye.. Da jeg visste han skulle være borte en uke, tenkte jeg at ikke det skulle være noe problem... Da han kom hjem hadde vi begge våre behov, og det ble en kjapp en ;-) Han hopper forøvrig også alltid av "i tide"... Jeg hadde altså 1 dag uten pillen, men deretter 6 dager med pillen før vi hadde sex igjen.. Jeg har tatt pillen siden, men lørdag var den siste på det brettet og jeg har ventet på mensen i 6 dager... Jeg har alltid hatt lyst på flere barn, men det har ikke han... Nå tror han vel at jeg har prøvd å lurer han i tilfelle, men det har jeg altså ikke.. Det passer utrolig dårlig nå, da jeg skal begynne i ny jobb 1. jan. Dett er en jobb hvor det er veldig hektisk på sommeren, så om jeg skulle være gravid blir det vanskelig å fortelle det til arbeidsgiver.. Da er det nok i tilfelle godt synlig når jeg begynner i jobben, så jeg kan nok ikke skjule det i beg.;-)

Jeg hadde noen tester (papirstrimler) som jeg bestillte på nett for 2,5 år siden, og tok en senest i dag. Viser negativ, men kan kanskje ha noe å gjøre med at det stod: "best før 10/08" ;-) Fikk frem strek at testen var gjennomført riktig, men ikke strek nr. to. Klarer ikke en gammel test å lese HCG nivået, når den viser strek for at testen er utført riktig?? Kan det være at mensen er blitt utsatt disse dagene pga at jeg var en dag uten? Jeg gikk på apoteket i dag for å kjøpe en ny test, men der var det ei jeg kjenner som gjorde til at jeg snudde i døra...;-) Tør ikke si noe til pappaen til barna mine, men jeg får se om jeg kan komme meg på apoteket senere...;-) Om jeg er gravid tror jeg nok det kommer til å være min hemmelighet en stund, for dette passer veldig dårlig...

Tar gjerne i mot andre erfaringer rundt det med p-pillebruk, og alikevel bli gravid. Er det skadelig at jeg nå da har fortsatt på pillen. Er i tilfelle kun i uke 5 nå :)

Ble visst et langt innlegg dette her, men godt å få delt mine tanker rundt dette når jeg ikke har noen å snakke med om det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mine p-piller ( i pakningsvedlegget) står det at hvis man glemmer en pille så må man bruke annen prevensjon i 14 dager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...