Tøvsjura Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Har nettopp hatt min første mens etter siste svangerskap, nøyaktig på dagen 8 måneder etter fødsel og 6 uker etter ammeslutt. Gikk fra 19.03-19.06 på p-sprøyte, men sluttet da ettersom birvirkningene var plagsomme og sterkt ubehagelige og fordi jeg/vi nå ønsker et barn i løpet av 2010. Fikk tanta 11.09 og har hatt av-og-på blødninger i 15 dager (!), har ikke blødd på over 24 timer nå så regner med at blødningene har stoppet opp. Legen mente det kunne skyldes graviditet, tok en test, men den var selvsagt negativ så det skyldes nok hormonell ubalanse i kroppen etter p-sprøyta. Jeg har til vanlig 28 dagers syklus og har alltid EL 14 dager etter første mensdag, problemet er at jeg pga disse uregelmessige blødningene ikke vet om EL fant sted 25.09 som den skulle. Vi hadde ubeskyttet sex i natt, men det har kanskje ikke noe å si ettersom jeg ikke vet om jeg hadde EL eller ikke på fredag. Bør jeg vente og se an neste syklus før jeg i det hele tatt tenker på å bli gravid? Jeg liker å ha kontroll på syklusen og føler ikke at jeg har det akkurat nå.
N_79 Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Vet ikke om du bør vente eller ikke. Du har jo hatt mensen liksom. Jeg hadde samme greien etter p-sprøyten og tar den aldri igjen. Jeg hadde mensen i 2mnd i strekk så og si. Hadde gjerne en eller to dager uten innimellom. Men du kan jo ringe legen og spørre hva dere bør gjøre Lykke til
Tøvsjura Skrevet 28. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2009 Tusen takk for svar Legen mente jeg burde vente og se an neste syklus, det er visst vanlig at syklusen kan bli slik etter p-sprøyte. Skal i allefall aldri ta denne igjen! Hvor lang tid tok det før din syklus ble normal, N_79? HI (har skiftet nick)
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 jeg hadde og mye tull med mens etter p sprøyta for noen år siden. men jeg hadde mens hver 14 dag som varte 1 uke hver gang. etter ca 6 måneder måtte jeg har noen piller fra legen for å stabilisere syklusen.
Tøvsjura Skrevet 28. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2009 Uff så kjedelig Håper jeg slipper dette og at syklusen stabiliserer seg etter denne! Har foreløpig hatt noen blødinger på 24 timer.
Tøvsjura Skrevet 28. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2009 *ikke hatt noen blødinger..* skulle det stå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå