Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 har noen spørsmål jeg ang denne progresteronkremen.. på pakkevedlegget jeg fikk ilag me kremen,så skal jeg begynne på ca dag 12 i syklusen (dag 6 idag). skal smøre hver dag t.o.m dag 27. skal bytte på å smøre på brystet,overarm og lår(innside). Var d slik du gjorde og eller? veldig spent på om dette hjelper meg, håper d
Eurecaღmed spireღ Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hei, jeg pumper en liten dose på innsiden av hånleddet og gnir begge mot hverandre til den er smurt inn. Den mnd jeg ble gravid gjordet jeg dette en gang pr dag, nå gjør jeg det morgen og kveld (være sikker på at jeg får nok) Man må velge et sted med tynn hud, variasjon er for å unngå hudirritasjon, har ikke opplevd hudirritasjon enda. Jeg hadde jo sluttet før jeg oppdaget graviditeten, men når jeg oppdaget den begynte jeg på etter å ha kontaktet leverandøren. Viktig å fortsette til 12 uke grunnet at plutselig progesteronfall kan føre til spontanabort. Da det er såpass liten mengde tror ikke jeg kremen alene vil påvirke en spontanabort, men de kvinner som har glede av denne kremen er jo dem med litt liten produksjon. Denne kremen kan være med å støtte kroppen sin egen produksjon. Å gi kroppen progesteronstøtte er jo ikke uvanlig, det finnes sterkere medikamenter som er reseptbelagt. Jeg vil vurdere å prate med legen min om det ved en ny graviditet, siden jeg mistet. Begynn etter eggløsning, forsett til mens, ved en graviditet forsetter en til 12 uke. Ved 12 uke tar morkaken over progesteron produksjonen, det lille en kan tilføre ved denne kremen vil da bli som en "dråpe i havet" og er derfor ikke nødvendig lenger. Lykke til.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 hei igjen. er på dag 10 idag, er usikker på når min eggløsning pleier å være, skal jeg begynne med kremen på dag 12, eller skal jeg vente til litt seinere. Kan den kremen hindre eggløsningen??
Eurecaღmed spireღ Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Hei, kan sikkert vente et par dager... Om det kan hindre eggløsning tviler jeg på, et par dager til og fra, men om man bruker den hele mnd kan den vel hindre en eggløsning, slik jeg har forstått det. Du må oppdatere meg om det blir spire denne mnd.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2009 heia. er på dag 13 idag, fortsatt ikke kjent no EL-smerter enda, kjenner dem godt, spesielt på ve side (siden jeg har bare en eggleder). Fikk vite blodprøvesvarene etter en pergotime kur i mai 09, progresteronen var helt grei. Men jeg prøver nok denne kremen om noen dager likevel håper den har god effekt!! Hvordan gikk det med deg denne pp?
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Ble ikke noe spire på meg denne pp, men kunne vel heller ikke forvente det. Er jo selvsagt skuffet, men jeg burde vel heller glede meg over at mens kom i rute tross for SA 4 uker siden... Nå rekker jeg knapt en pp til før jeg har time hos klinikk hausken i slutten av mnd. Vi har bestemt oss for å gjøre det som må til, orker ikke bare gå å vente på nytt tog. Hadde liksom lagt alt bak oss, trodde ikke jeg kunne få flere barn etter 4år med prøving til og fra. Det positive er jo at jeg har nylig vært gravid og da skulle det vel være muligheter for oss i nærmeste fremtid med litt hjelp!!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2009 Godt TR kom i rute d var jeg veldig glad for også etter exu operasjonen i april 08. Var kjempe redd for at alt klussa seg, men jeg har fortsatt en regelmessig syklus på 28dager Vi har endelig blitt henvist til tr.heim har venta og venta på timer og mer hjelp fra lillehammer, uten respons. Legen sa at vi skulle slappe av, siden vi har klart d en gang før, skjønner den og d er kanskje noe i d å kunne slappe av,, men det er ikke enkelt når man har et stort barneønske. Ble veldig glad fredag, når jeg fikk vite at vi har blitt henvist til tr.heim for videre utredning og evt behandlign. Min mann har ikke sjekket seg. Jeg ble jo sjekket under operasjonen og fikk vite at jeg kunne få mange barn. jeg ble og undersøkt for snart et år siden og alt så greit ut. Men d er så synd og deprimerende til tider at d tar så lang tid. Vi kommer til å prøve frem til timen oppi tr.heim men jeg har lavere skuldrer enn tidligere, for nå vet jeg at vi kan få god oppfølging, håper jeg ihvertfall Vi skal nok snart inn på 1.tri sammen :):)
Eurecaღmed spireღ Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg og har mye lavere skuldre nå, hjelpen er like rundt hjørne...Angrer litt på at vi ikke har tatt tak i dette før, men jeg var nok ganske redd for at jeg skulle få vite at livmorbetennelsen etter fødsel med gutten vår hadde gjort meg steril. Men nå vet jeg at jeg ikke er steril og angrer på at vi ikke har søkt hjelp før nå, egenlig håpløst.... Vet du noe om ventetiden der du er henvist? Jeg har forstått det slik at vi kommer til å få behandling med det samme hos Klinikk Hausken. Vi valgte privat, fordi det har gått så mangen år vi har "sullet" vekk nå, nå har vi bestemt oss og ønsker ikke å bruke tid på venting. Hører til Haukeland og tror det er rimelig lang venting der... Føler bare på meg at det må skje fort nå, er så utolmodig. Blir spennende dette her, håper dere har time snart og!!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2009 ringte oppi tr.heim før helgen, og da sa dem at henvisnigen ligger å venter på å bli vurdert av en lege, kanskje d tar litt tid, håper d går kjapt jeg da. Tenkte å ringe fredag igjen å mase litt. Vurderte privat vi og, men d var like greit å reise oppi trondheim fant vi ut, like langt oppi dit som til noen private. Når har dere fått time? Tenkte å begynne me prog.kremen til helgen.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Vi har time 26 oktober! Er så spente:) Håper det blir snart med dere og! Skal bare se at dere klarer det helt på egen hånd mens dere venter. Når skuldrene har senket seg, he he... Når har du IKm nå da? Blir spennede! Jeg venter el 16 oktober. Skal å handle alt mulig på helsekost nå, etter oppskrift her inne. Ingenting skal være uprøvd!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2009 har nok ikm i slutten av mnd, tipper jeg....prøver å ikke følge så godt med, slapper av litt ift den datoen. Har vel EL like tundt hjørnet tipper jeg ihvertfall og håper det er fra ve side
Eurecaღmed spireღ Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har IKM samme dag som time hos klinikk hausken, fant det akkurat ut, 29 oktober er det visstnok. Håper jeg allerede er gravid da! Lykke til, håper dere får time fort dere og, g håper ennå mer dere klarer det denne pp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå