Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 18nde uke i dag og så utrolig sliten. Det virker som alle har det helt strålende i andre trimester og jeg er den eneste som sliter. Jeg orker ingenting. På fredagen er jeg så sliten at det verker i hele kroppen. Og så får jeg ikke sove ordentlig natt til lørdag, og er helt kake hele lørdag. Begynner ikke å føle meg menneskelig før utpå søndagen, men da er det jo snart full fart på jobb igjen.

Vet ikke om dette er normal? Føler meg så pysete og ubrukelig. Og i alle fall fullstendig usosial. Sosialt samvær er rett og slett et fremmedord...

Skrevet

Hei!

Stakkar, er ikke bare bare!

Jeg hadde det sånn jeg og frem til uke 20!

Da ble alt så utrolig mye bedre!

For min del tror jeg det går på at dette er barn nr 2 og at jeg ikke har kunne hvile så mye som jeg har trengt..

Dette er mitt andre barn, og i det forrige svangerskapet hadde jeg sååå mye energi, fikk riktignok bekkenløsning. Men var likevel kvikkere og følte meg bedre. Nå var det ganske pyton frem til uke 20.

Fikk mye dårlig sammvittighet siden jeg har ønsket dette barnet så mye.. og plutselig ble alt bare slitsomt!

Nå har gleden kommet tilbake og jeg tror det hjalp mye med ultralyden. Da så jeg lillegutten vår og begynte virkelig å glede meg!

Det blir sikkert bedre med deg også :)

Er det barn nr 1?

Skrevet

Synes vel kanskje du bør sykmelde deg en stund,livet er ikke bare jobb og man skal ha litt overskudd på hjemmebane og..

Ingen som takker deg for d...Eller prøve deg på aktiv sykmelding,da bestemmer du litt selv=0))

Håper det ordner seg og du får litt overskudd=0))

Skrevet

Ja jeg kan jo legge til at jeg etter uke 20 har jobbet redusert!

Og det har funket så mye bedre!

Fikk beskjed av jordmor om å tenke på babyen og meg selv!

(Har bekkenløsning)

Hun mente at jeg måtte huske på at det var fremtiden jeg bar på og at dette bare er en liten del av livet!

At det er så utrolig mye tid igjen jeg skal jobbe på!

Ikke så dumt sagt!

Skrevet

Gravid eller ikke gravid - er man så sliten som du beskriver så trenger man å ta tak i det. Jeg synes det høres ut som om du trenger i allefall noe sykmelding. Graviditeten er ikke tidspunktet for å bevise omverdenen om hvor flink, sterk og pålitelig arbeidskraft man er. Jeg føler meg også pysete og ubrukelig som du skriver. Men hvorfor skal vi føle det slik. Lytt til kroppen din! Jeg vet om mange mødre som med stolthet forteller om hvordan de jobbet til samme dag de nedkom, ikke var sykmeldte en dag i svangerskapet etc. Jeg blir alltid litt irritert når jeg hører slikt. Noen orker mye - andre orker mindre når de er gravide. Begge deler burde være like legitimt.

Skrevet

Hei.

Jeg har det akkurat som deg. Er så sliten hver dag at hele kroppen verker. Prøver å hvile masse på kvelden og i helgene, men ikke alltid så lett. Gleder meg mye til ferie akkurat nå. Skal ha en og en halv uke på tur og håper jeg får hvilt endel også.

Hvis ikke ting blir bedre så tror jeg at jeg må be om en aktiv sykemelding. Strekker jo ikke til noe sted nå og har bare masse dårlig samvittighet. Gleden forsvinner også. Har ikke energi til å glede meg noe om dagen heller. Er 18 uker i morgen.

Skrevet

sniker meg inn litt her...

er 11 uker på vei med nr to. Og ble i dag 50 % sykemeldt ut oktober måned. Synes det er helt topp!

Var såååååååå sliten, og er det fortsatt. Jobbet bare fire timer i dag (som jeg skal fortsette med ut okt) men det kjennes ut som 8!

Ta det med ro og sykemeld deg! Prosentgrad velger du selv.

Skrevet

Du er ikke alene, er nemlig helt normalt å være så sliten! Jeg er i uke 17 nå og har vært konstant trøtt de siste mnd. Og det til og med etter 13 timers søvn.. Bare det å få eldstemann avgårde til skolen har vært ett ork.

Men du burde få deg en sykemelding, du trenger å bygge opp all den energien du kan til fødselen og ikke minst tiden etter. Tenk på deg selv først og fremst! :)

Skrevet

Bedre i dag, gikk hjem klokka fire i går og lå i sengen fram til halv åtte før jeg stod opp og spise middag før jeg la meg igjen ;) Og jeg tror det hjalp, ingen detaljer har utløst verdens undergang enda i dag.

Tror det mest av alt handler om å ikke jobbe mer enn det jeg må, og få nok søvn. Begge deler er vanskelig, men orker ikke flere uker alla den forrige. Så her får alle gode krefter trekke sammen.

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er sliten. Får litt inntrykk av at alle i andre trimester er klare for maraton når som helst noen ganger. Takk for omtanke!

Skrevet

enig med du.

jobbet til uak før termin med første mann, å var borte totalt 2 halve dager pga syk&sliten.

mens denne runda har jeg vært sååååååå sliten...er i uke 18 +4 nå.

tar det rolig på jobb og gjør ting i mitt tempo.

har en super sjef, som ikke pucher meg noe, men som skryter av meg å gjør så jeg virkelig vil dra på jobb.

=O) alle er forskjellige, å lytt på kroppen din !

Skrevet

hei.

jobbet til uka før termin med første mann, å var borte totalt 2 halve dager pga syk&sliten.

mens denne runda har jeg vært sååååååå sliten...er i uke 18 +4 nå.

tar det rolig på jobb og gjør ting i mitt tempo.

har en super sjef, som ikke pucher meg noe, men som skryter av meg å gjør så jeg virkelig vil dra på jobb.

alle er forskjellige men lytt til deg selv =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...