Katsi Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Bare så det er sagt er jeg tilhenger av barnehage, iallefall for større barn. Jeg har 2 barn som går/har gått i barnehage. Eldstejenta var nesten 3 da hun begynte og det gikk som en drøm. Nr 2 var 18 mnd og allerede på første tilvenningsdag sa ped.leder at det kom til å ta tid pga alderen. Hennes erfaring var at om de var mindre eller eldre gikk det lettere. Og hun fikk helt rett, var grusomt i flere mnd. Selv etter 3 mnd fikk jeg rett som det var høre da jeg hentet at dagen hadde vært lei og han hadde grått masse:( De ansatte gjorde alt de kunne og var kjempesøte og tålmodige, så det var ikke det at han ikke hadde det bra. Da våren kom løsnet det og han elsket barnehagen og gjør det fremdeles. Har snakket med flere som har sagt det samme, at det har vært en vanskelig alder og at tilvenningen har tatt laaaang tid. Har fått med meg at flere her skal utsette barnehagestart, både frivillig og ufrivillig(ikke fått barnehageplass). Jeg skal også gjøre det samme, vesla her skal heller ikke begynne før neste høst. Bare tenkte at det er greit å være forberedt for dere som utsetter barnehagestart, det kan ta tid og kan være lurt å planlegge korte dager en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå