Gå til innhold

Ang. egg donation i India, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om egg donorene i India er fra indiske damer, eller om de kommer fra vestlige damer, f.eks. Sør Afrika? Jeg har selvfølgelig ikke noe imot at eggene kommer fra indiske kvinner, men da blir det plutselig litt mer komplisert med tanke på kommentarer fra folk på gata om babyen er adoptert og hvorfor babyen ikke ligner sine foreldre (i huden). Jeg tenker rett og slett på det praktiske, ikke at det er noe galt i det. Det er i grunn fantastisk at kvinner, uansett hvor de kommer fra, ønsker å donere bort egg til kvinner eller par som trenger det. Så, er det noen som vet om det er indiske kvinner som blir brukt som egg donor, og de som evt. skal bruke en indisk egg donor, hvor mye har dere tenkt å fortelle til nyskjerrige fremmede eller fjerne naboer?

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Kvinner i USA får også betalt for å donere egg, de gjør det ikke gratis og det er ofte fattige studenter eller andre fattige kvinner som donerer der også. Så ser ikke forskjell mellom India eller andre land når det gjelder dette. Samme som surrogater, de gjør det ikke bare for å være snille. Nå snakker jeg om donorer eller surrogater som ikke kjenner paret. Selvfølgelig er det mange som donerer egg gratis til noen de kjenner, men ikke alle er så heldige å få en donor de kjenner og må kjøpe egg.

Når det gjelder India har de vel både indiske og utenlandske kvinner de har som donorer. Men, det ikke alltid mulig å få en vestlig donor, så det er mange som velger indiske donorer.

Etiske hensyn....tja, synes det er litt merkelig å komme med det på et forum om donor egg og sæd, hvor man bør ha litt takhøyde synes jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...