Gå til innhold

Arg svigermor har fora ungen på cornflakes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for så vidt enig med deg Lemonia, mange av oss skal forhåpentligvis bli svigermødre en gang. Og man kan ønske seg at svigerdatter da ikke er kontrollerende, men så kan man også ønske seg at man er en omgjengelig svigermor også. Jeg er heldig med min. Vi har et godt forhold og jeg tror ikke vi kommer til å ha problemer med forventninger til hverandre. Men jeg vet at det ikke er alle som har så grei svigermor som det jeg har, og da er det ikke lett å være den perfekte svigerdatter heller. Ting går begge veier. Det er nok en del skriverier her inne om svigermødre, og kanskje ikke så mange om at "svigermor er topp". Men det er jo fint at man har et forum hvor man kan lufte ut litt. Er nok ikke alltid så lett å snakke med mannen sin om at man er irritert på svigermor. Han står jo litt i midten, stakkars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe! Må le litt... mange av babygrøtene man får kjøpt idag inneholder nemlig en del sukker, andre med biter av cornflaks i, osv :P

Greit. Man skal jo ikke _stappe_ ungene sine med søtt! Men tror det handler om å ha et sunt, avslappa forhold til nettopp mat :) Jeg syntes ikke man skal være hverken for hysterisk eller for likegyldig... Men litt kos innimellom tror jeg man trygt kan unne både seg selv og disse små. Både jeg & min samboer er oppvokst med et sunt, rolig forhold til mat og kos - lørdag og bursdager er det lov å unne seg litt ekstra ;) Og vi har ikke et dårlig kosthold, er "frisk som en fisk" :) Og disse tradisjonene har vi tenkt å overføre til lille blå og (forhåpentligvis) flere barn.

Desutten er det jo besteforeldres "oppgave" å skjemme dem litt bort, med hva det nå enn skulle være ;D hehe. Jeg snakker ikke om å overdrive eller gi dem farlige ting nei, men hva kan en skål med cornflaks gjøre? Tror neppe ditt barn tar skade av det, jeg :o)

Skrevet

Jeg skjønner deg faktisk godt jeg (og ja, jeg er førstegangs med baby under ett år :P)

Det er vel ikke problemet tydelig om hvor vidt babyen har fått cornflakes eller ei - men det at du tydelig hadde gitt beskjed om at hun kun skulle ha det og det, og samtidig blir hånet når du tar det opp med dem.

Da hadde jeg også hisset meg opp, og gjort mye ut av denne lille cornflaksen.

Greit nok at besteforeldre skal skjemme bort, men når man er baby så MÅ man være forsiktig mtp allergier, tilvenninger osv. Det går jo for det meste helt sikkert veldig bra, men det handler vel i hovedsak om å respeketre foreldrene og deres ønsker!

Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg HI:) Og jeg er ingen småhysterisk førstegangs. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er mer rom for kos hos besteforeldrene, men når dere som foreldre har gitt beskjed om at hun ikke skal ha noe annet enn det dere sier så får de følge det! det handler om å respektere dere som foreldre, ikke om ungen har fått litt cornflakes(som i seg selv er helt ufarlig i mine øyne).

Skrevet

Når ungen er under 1 år synes jeg man skal spørre foreldrene om hva man kan gi!!!

Hvis ikke besteforeldre tror de ikke kan skjemme bort på annen måte enn mat, så synes jeg de godt kan få høre at det fins mange måter å skjemme bort på :)

Sen gjerne med noe, eller gi de et alternativ til snooop.

Skrevet

oi, dette ble litt av en debatt;-)

jeg har forlengst sluttet og blande meg i hva foreldre/svigerforeldre putter i datteren min, for hun skjønte tidlig at det er STOR forskjell på besteforeldre og foreldre.dette gjelder også grensesetting.om farfar velger å gi jenta mi is til frokost(satt på spissen for de som ikke skjønte det), så skjønner jenta mi at dette ikke er aktuellt hjemme!

moren min gir alltid jenta mi grøt hvis hun ikke "liker" middagen de har, og dette irriterte meg veldig før...men jeg skjønner at det ikke er gøy å ha en hylende unge ved bordet, og at det letter moren min sitt hjerte at jenta får i seg mat..

og dette gjør vi aldri hjemme, og den forskjellen har datteren min skjønt fra hun knapt kunne snakke!

jeg er alle 4 besteforeldrene evig takknemlig for hvor mye de stiller opp for barnebarna sine, og jeg ser hvor mye de betyr for datteren vår(og sikkert lillebror på 6 uker etterhvert)!!!

Skrevet

SkYLDIG :) Jeg er hysterisk førstegangs mor til ei jente på under året! Men for min del hanlder ikke dette om den corn flakes'en i det hele tatt, det handler om at barnepasser (i dette tilfellet svigermor) ikke har fulgt foreldrenes ønsker for barnet. Jeg er litt hysterisk på lilles mat, men mye fordi vi har ei småspist lita frøken som godt kan lære seg å like sunn mat før hun får smaken på kaker og godis! Likevel har hun fått smake forsiktig på kjeks, bittelitt kake og ett par slurker med hjemmelaget saft med sukker i. For den del var hun absolutt ikke interessert i hverken kjeks eller kake, men hun fikk smake iallefall :) Poenget her er at hun fikk smake det VI ønsker at hun skulle få, ikke det noen andre bestemte at var ok å gi henne. Når hun blir større blir det nok litt annerledes. Ser nok den at små barn forstår forskjell på regler hjemme og borte, for lille her snor allerede besteforeldrene rundt lillefingeren ;) Og det blir kanskje lettere når man har to, man blir litt mer slepphendt. Men enn så lenge så mener jeg at dette handler om respekt for til en kanskje overbeskyttende førstegangsmor, som absolut vil det beste for sin lille. Svigermor tar ikke skade av å respektere følelsene til sin svigerdatter heller... Er det virkelig sååååå farlig om den lille ikke får sukker før hun er året da, det er snakk om noen mnd å vente, hysteri eller ikke, det er det foreldrene ønsker!!

Skrevet

Enig neptunia, besteforeldre er ofte besatt av å gi barna godteri og andre søtsaker. Hva er vitsen? Kan de ikke skjemme bort barna på andre måter tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...