Gå til innhold

Hvor ofte hadde dere sex før dere ble gravide/planla å bli gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har inntrykk av at mange som planlegger å få barn passer på å ha sex rundt eggeløsning, noe som jo er forståelig. Men hvor ofte har dere egentlig sex, bortsett fra denne planleggingen. Jeg og min samboer har vært sammen i 1,5 år og har sex i gjennomsnitt 1 gang per gang. Når jeg leser på forum virker dette mye? Vi er gravide, 8 uker, og har samme mengde sex. Føler liksom at så mange har full kontroll på når de ble gravide, hvilken stilling osv...

Jeg er bare nysgjerrig.

Fortsetter under...

Åh, føler akkurat det samme jeg også;) Vi har hatt sex akkurat når det passer oss, vært sammen i snart 3 år, og har ikke stresset med å bli "gravide". Jeg er ca 11 uker på vei, og den lille ble til i varmere strøk i ferien vår;) Var ikke planlagt, men vi ble jo ikke akkurat skuffet eller sjokkert når vi fant det ut heller.. :-)

Hei!

Jeg har vært sammen med samboeren min i samme tid og vi har sex ca. 1 til 2 ganger i uken. Grunnen til at jeg vet akkurat når og hvordan er fordi jeg allerede dagen etter følte at noe hendte, i tillegg kan du jo regne deg frem til det ut i fra når du hadde mens sist;)

Er vel svært lite som er unormalt i et forhol, vi er jo alle foskjellige og har forskjellige vaner...

Klem førstegangsfødende 6.uker på vei!

ble visst gravid før vi fant ut vi skulle prøve å få baby....:-)

men heldigvis skrev jeg ned sist jeg hadde mens. og har regnet ut fra det. og det stemmer med størrelsen på peanøtta etter jeg var og fikk privat ultralyd (etter mye magesmerter måtte jeg bare bestille meg en time)

har ikke kontroll på når og hvor mye sex egentlig...

• 2 uker senere...

Vi har generelt mye sex, (alt fra hver dag, til hver 2./3. dag)når vi bestemte oss for å prøve å lage barn hadde vi like mye sex som før, men rundt eggeløsning hadde vi sex annenhver dag. Prøvde å være avslappet til det og ikke ha "nå skal vi ha sex for å lage barn sex" Men selvfølgelig, man må jo faktisk ha sex rundt eggeløsning for å kunne bli gravid så der er ikke bare bare:-) heldigvis traff det i 3 p.p

Har jevn syklus så var ikke så vanskelig å vite når jeg faktisk ble gravid. Og det har vist seg å stemme ifht ultralyd.

• 6 måneder senere...

Annonse

Jeg og sambo har hatt en lang periode uten sex, fra desember i fjor til februar i år. Dette pga manglende lyst fra begge parter. Men fra februar til mars (da jeg antagelig fikk bolle i ovnen) har vi hatt sex 3 ganger, så det har ikke akkurat vært fart i sakene, men vi fant da ut at vi ikke er sterile:P Og vi har ikke hatt sex siden mars. Så man trenger ikke være så veldig aktiv for at ting skal skje. Og det skal sies at vi IKKE planla noen graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...