Gå til innhold

Når skiftet dere fra bagen til sportsdel på vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skiftet dere fra bagen til sportsdel? Har Bugaboo og min sønn på 5mnd har aldri like bagen bortsett fra hvis han allerede har sovnet så vurderer å bytte over til sportsdelen nå. Hvilke erfaringer har dere?

Skrevet

Vi byttet litt over 5 mnd. Har ei superlang snuppe så da var den bagen for kort. Vi ventet lengst mulig men det var det ingen grunn til. Med en vårpose ble det lunt og fint i sportsdelen, og plutselig fikk hun god plass. Men ikke så god plass at det ble for stort rundt henne, sportsdelen var mindre enn jeg trodde. Vi brukte kun full liggestilling første måneden og litt til, det er visst ikke så bra for ryggene å bruke mye før de kan sitte selv.

Skrevet

Vi byttet da Bo var 5 mnd - har Bugaboo vi også. Du kan fint bytte nå - om du lar han sitte i hvilestillingen så belastes ikke ryggen på samme måte som i en "vanlig" sportsvogn der all tyngden faller på rompa til babyen. Blir som å sitte i babybjørn-vippestol :)

Skrevet

vi byttet da snuppa var ca 3-4 mnd. har en simo vogn å det ble lit for trangt oppi baggen med dress og dyne osv. (vinter), ho fekk sitte i hvilestilling da ho var 4-5mnd. kempe nyskjerrig nedi vogna.

Skrevet

Vi bytta til sportsdelen for 2 uker siden, da lillegutt var 5 mnd. Han ligger fremdeles i liggestilling, og han er fornøyd med det, enn så lenge.... Han er veldig lang og hadde bare noen få cm igjen i bagen, derfor vi byttet...

Skrevet

Vi har Bugaboo, og byttet når Trollet var 5 mndr. Han ville ikke bli i vognen når den ikke var i bevegelse (han ville være på fanget og se seg rundt), og HS mente det var bedre for han å være i sportsdel i liggende stilling, fremfor å sitte så mye.

Han elsker sportsdelen. Men lange lur i vognen er det slutt med. Ikke at de noensinne har vært så lange, han er av den nysgjerrige typen. :D

Skrevet

4 mnd ;-) Har TFK. Stor bag, men han skled alltid ned i fotenden, og likte seg ikke noe særlig der. Nå stortrives han derimot. Kan jo se noe nå ifht før. Bare positivt.

Denne delen vender også fra meg, men det har ikke vært noe problem hverken for meg eller Lillemann. Er jo også et vindu i kalesjen, så ikke noe problem å følge med på ham.

Skrevet

jeg prøvde sportsdelen idag jeg.. Jenta mi er 8 mnd om 6 dager.. tror jeg skal begynne å bruke sportsdelen nå.

Helsesøster så helst at vi kunne bruke den frem til november.. Men litlå er ganske lang.. å har emmaljunga edge duo, så er stor bag =)

Skrevet

Vi byttet da han var 5 mnd, da var han lei av å ligge og ville se litt mer.

Skrevet

Sover han godt i sportsdelen til TFK? Har tenkt til å kjøpe den vogna, men det er vel ikke full liggestilling? Og er det stress med de glidelåsene til å regulere sittestillingen med?

Skrevet

Collette: Det er ikke helt full liggestilling i TFK'en nei, men så godt som. Snuppa både sitter, ligger og sover godt i den og vi byttet ved 5,5 mnds alder. Syntes glidelåsene var litt "treige" i starten, men etter å ha dratt dem opp og ned noen ganger går det veldig greit!

Skrevet

Hei!

Har Bugaboo & skiftet for en stund siden til sportsdelen til snuppa vår! Ho var då 3 mnd +++ Var ikkje koselig å trille tur, for var vanskelig å få ho til å sovne der og så snart ho våkna så ville ho OPP!! Helt håpløst og masse skriking!! Prøvde då å bytte til sportsdel og vart då stooor suksess!!

Bruka den i liggande stilling selvsagt, men snuppa ELSKA d :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er vel kanskje treg jeg da - men vi ho er 10 mnd nå og vi bruker fremdeles bagen til Emmaljunga vi da :-) Sitter fint i den om ho vil sitte.

Skal sies at jeg også har en emmaljunga scooter som også er i bruk innimellom men er jo LANG I FRA full liggestilling i den.

Skrevet

Sønnen vår er 5 mnd. og vil bare opp å sitte. Vi har enda babybagen i vogna men han vil ikke ligge. Har prøvd en gang å ta den ut å la han sitte litt mens vi var på sentret og det DIGGA han. Men syns han er litt liten enda så skal ha bagen en stund til. Vi har Simo combi forresten.

Skrevet

takk for nyttige tilbakemeldinger. Prøvde å bytte i går da jeg var lei av å bruke bagen til handlevogn. Prøvde sportsdelen i mellomstilling og han hylte. Vet ikke om det er belte som gjør utslaget. Han er sterk motstander av seter med belte (Bilstol, bordstol (Polly Magic fra Chicco).

Prøvde først hvor han hadde fjeset fremover da han elsker dette når han blir bært, men dette falt ikke i smak, så snudde han mot meg. Han var først rolig men så begynte hylingen igjen.

Noen som har opplevd det samme? Tips? Går det over eller liker han bare ikkek å sitte hvor han blir spent fast?

:)

Skrevet

Updated: Ser ut som min sønn nå aksepterer å sitte i vognen på midtstilling, men da uten selene som går over armene (kun de rundt livet som festes med den mellom beina. Allikvel prøver han å sette seg opp i sittende stilling og vil ikke la hodet ligge i vognen med sitter å jobbe for å komme seg frem.

Betyr det at han er klar for å settes i den retteste stillingen? Noen med erfaring?

Skrevet

Skjønner vi er trege.... Babyen vår er 7 mnd og ligger fortsatt i bagen (Emmaljunga). Bør kanskje skifte snart;-)

Skrevet

Hei igjen!

Sorry, glemte å si at jeg kun bruker midtselen og den mellom beina(i min Bugaboo)! Har tatt "bort" den som går nedover! For hun sitter ikke bratt nok til at hun trenger dette enda!

Hun prøver også å sette seg opp.. Også når den er i liggende stilling... Det har hun gjort lenge... Ingenting å gjøre med desverre :S

Hun liker når jeg tar "skjermen" litt ned sånn at hun kan kikke ut til sides på folk og fe:)

Lykke til!!

Skrevet

Vi har litt motsatt problem med skjermen, hvis det er sol og vi må ta den fult ned er det garantert hyling da han ikke får se.

Ja, den selen over armene er bare å glemme..hihi

har vært gjennom et par skriketurer med lille sønn. Håper det er en tilvenningssak. Han blir skikkelig urolig og fort lei i alt han må sitte i. Heldigvis har Bugaboo 6 ulike muligheter når det gjelder innstillinger:)

Noen andre med barn som ikke liker å sitte i vognen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...