SiMaMi Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Den lille jenta mi er 4 mnd, og alle de andre barna i barsell gruppa "babbler" og gauler MYE. Men jenta mi lager bare lyder gjennom nesa.. gurgler og har munnen lukket.. Prøvd og lage mange lyder til henne med hvor jeg åpner munnen og sier f.eks "aaaaa", ser at hun prøver og herme men da gaper hun også lukker hun igjen munnen og lager gurgle lyder gjennom nesa igjen... Er hun bare litt treg, eller burde jeg spørre helsestasjon om dette=??
GreitÅVæreAnonym Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Jeg har en liten som ikke har bablet noe i det hele tatt, bare lagde lyder nesten slik du beskriver. Nå er han 8 mnd, og like lite snakkesalig (nesten), kommer noen hyle/hvinelyder og såvidt noen vage vokallyder som han nærmest hvisker.... Regner med at det kommer etterhvert.:-)
Maya_1 Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Trodde ikke det var vanlig å bable før rundt 6 måneder jeg. Jenta mi var litt eldre enn det igjen før hun satt i gang. Ingenting å bekymre seg for
Knotten & lille persille Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Jenta mi er 5,5 mnd og babler ikke. Ikke gråter hun noe særlig heller, bare "sier ifra" om hun er misfornøyd. Jeg har lurt på om det er noe galt med ørene hennes, men fikk dem sjekket og ikke noe i veien. Hun er bare et stille barn ifølge hs.
SiMaMi Skrevet 28. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2009 Oki, takker for svar:) Skal prøve og smøre meg med tålmodighet og vente på bablinga noen mnd til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå