Gå til innhold

Hei vil du fortelle meg om helgen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har akkurat du gjort i helga? Hva er det som gjør helga kjekk/best for deg? Perfekte helg?

Bruker dere helga mye til å jobbe hjemme i huset på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, jeg vil fortelle:-)

Jeg har vært på fjelltur (med mann, men uten barn) og det var en flott tur. Nydelige farger i fjellet nå! Det som gjør helgen perfekt er fjelltur (helst med barn), en kveld med venner og litt lengre morgener!

Ellers ikveld har jeg gjort husarbeid:( jaja, blir mindre husarbeid imorgen da.

Skrevet

Ja, jeg vil og fortelle!!!

var i København med jobben. I går var vi på Wallmann, og det var bare en helt FANTASTISK opplevelse!!!!!!!!!!! Får helt frysninger når jeg tenker på det, alt var bare topp!!!!

Så, til dere alle: Wallmanns anbefalsen på det sterkeste!!! :))

Skrevet

ja, det kan jeg:)

På fredag var jeg på vinklubb, der møttes vi mange damer( i alle alder)ca 25 stk. til kos og hygge:) Vi hadde "leker", bestilte pizza, sang og snakket.... en veldig sosial kveld:)

på lørdag jobbet jeg senvakt, og i dag har vi ikke gjort noe som helst. Var kun en tur å besøkte, tante og onkel.... :)

Skrevet

Lørdag var vi hjemme hele dagen og slappet av å koste oss og spiste risotto gryte :)

Idag har vi stabla ved, og jeg å barna har vært på barnas dag på museumet her. Så idag har barna støpt stearinslys på gammeldags vis, bakt og spist flatbrød, lagd vafler som er stekt i peisen med gammeldags vaffeljern, ridd på ponnier, sett på at to sauer har blit klipt og tovet hver sin ull ball.

Skrevet

Så kjekt å lese om deres helger:)!!

Hva er "WALLMANN"??

Skrevet

Fredag kveld var det avslapning i sofaen og gullrekka på tv.

Lørdag var vi på Tusenfryd sammen med naboene som har en jente på samme alder som sønnen min (4 år) Topp dag. Både barn og voksne koste seg. Perfekt å dra sammen med noen. Da er det ikke en som må stå og henge alene mens den andre voksne kjører karusell med barnet. Siden han er så liten, er det mange ting han kan prøve, men bare sammen med en voksen..

Været var så nydelig også.

Da vi var ferdige der dro vi alle sammen til en Tapas-restaurant. Spiste kjempegod tapas. Dro hjem og la sønnen, og slappet av resten av kvelden.

I dag var mannen på loppemarked (sånn tekniske ting der). Jeg og gutten var hjemme på formiddagen. Lekte litt inne.

Han går på ballett, og vi spiste litt lunch og drakk kaffe mens vi ventet. Så spiste han da han var ferdig, og dro med pappaen på Sjøfartsmuseet og så på båter. Spiste is, og gikk i parken og på marked.

Jeg trente litt, gikk tur ute og sykla inne. Laget middag til de kom hjem.

Slappet av foran tv i kveld.

Jeg liker å finne på noe i helgene. Jeg jobber ofte helg, så de helgene jeg har fri, kan det gjerne være fullbooket med aktiviteter.

Jobber ikke noe særlig hjemme i helgene, men vi har leilighet - og ikke noen hage.. Sikkert litt annerledes om vi hadde hatt hus.

Skrevet

Vi brukar ofte delar av helga til å rydde/vaske hus, som regel tar ein av oss med ungane ut/på besøk, mens den andre ryddar.

Det som gjer helga best for meg er om huset er forholdsvis reint/ryddig allerede FØR helga, at ungane er i godt humør og at vi får gjort noko (enten det er praktiske ting i/rundt huset, eller at vi går i besøk eller tur eller kva som helst, berre ikkje sitte på ræva og kjede oss).

Denne helga har vore litt hektisk.

Eg må begynne med fredagen, for då var eg med lille på EEG. Eg var utruleg spent på korleis undersøkelsen ville gå, men det gjekk veldig greitt. Eg hadde med meg mamma (som akkurat rakk det før ho skulle på jobb), det er veldig greitt å sleppe å gå aleine på slikt. Vi får ingen svar før vi skal snakke med nevrolog om ca 1 mnd, men det er no greitt å vere ferdig med undersøkelsen i alle fall. http://www.facebook.com/photo.php?pid=4086213&l=e60c730609&id=670782526 Etter vi var ferdige på Haukeland kjørte vi heim og henta mannen min + eldste, og så gjekk vi på Dolly Dimple's og åt middag. Til slutt gjekk vi i leikebutikken og eldste fekk bruke pengane han fekk til bursdagen (det vart stor Duplo brannstasjon), og lille fekk velge seg ein premie fordi ho var så flink på sjukehuset (ho valgte ei grusom rosa veske, og så kjøpte vi ein Duplo dyrehage til ho i tillegg).

I går gjorde vi egentlig ingen ting, rydda litt, eg brukte eit par timar på å skrive fellemail med bilete i (sender det ut til vener og slektningar som bur langt vekke med ujevne mellomrom). Ungane var grinete, eg hadde hovudverk, ingen god dag. Men eg laga deilig middag (inspirert av Rema1000-heftet igjen); svinekotelettar med ovnsbakte potetskiver, brokkolipuré og peppersaus.

Kl 21.30 begynte "moroa". Lille våkna og skreik. Det er i og for seg ikkje noko uvanleg, men i går slutta ho ikkje. Ho var heilt hysterisk, ho illskreik i ein time før vi ringte legevakten. Sjukepleiaren spurde oss om det eine og det andre og sa til slutt at han høyrde jo at jenta hadde det veldig vondt og ville at vi skulle kome med ho. Ringte mamma og pappa som kom bort for å låne oss bilen og passe eldste mens vi kjørte inn til legevakten. I løpet av turen roa sjølvsagt lille seg ned og var i fin form (dog veldig trøtt) då vi omsider kom inn til legen. Legen fann ikkje noko gale (såg i hals og øyrer, lyste i augene, sjekka for nakkestivhet, lytta på hjerte, lunger og mage, klemte på magen, lette etter utslett, sjekka tempen), så då var det berre til å dra heim igjen. Rett i seng etterpå, men det tok enno ein time før lille sovna, så ho var våken frå ca 21.30 til 01.30.

I dag har vi vore i barnedåp. Kyrkja kl 11 (lille klarte sjølvsagt å dette ned frå kyrkjebenken og slå seg grundig i hovudet, fekk ein skikkeleg kul og skreik så ille at vi måtte ta ho ut), og så skulle det vere koldtbord og kaker frå kl 12.30. Problemet var at cateringselskapet hadde GLØYMD å lage til koldtbord, så maten kom ikkje før klokka var drøyt 15! Kjedeleg for alle saman, men kanskje aller mest for oss fordi vi måtte gå kl. 16, og gjekk glipp av det meste av festen. Nok ein dag med grinete (og for lille sin del: trøtte) ungar. Slitsomt.

Frå 17 til 23.45 har eg vore på jobb, så no måtte eg berre roe meg ned litt før eg legg meg.

Uff, dette høyrest skikkeleg deprimerande ut, men eg synest det har vore ei veldig slitsom helg.. Satsar på at neste veke blir bedre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...