Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk en jente i fjor etter 1 fryseforsøk, hadde et mislykket forsøk før det. Beholdt motet og troen på at jeg skulle bli mamma og se nå;har verdens deiligste lille mirakel... etter å ha forsøkt i 10 år.Men jeg lurer på en ting;er det lett å bli gravid på naturmetoden etter en assistert befruktning som har resultert i et barn? Lurer på om jeg er gravid nemlig selv om jeg egentlig ikke tør å håpe,orker ikke flere egguttak så vi har bestemt oss for å ikke ta flere forsøk, men hadde vært fint om vi klarte det selv, noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140728293-behold-optimismen-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger skjer det - men ikke veldig ofte. Det handler også om hva slags diagnose man har - er man uforklarlig barnløs så vet man at alt man idag kan sjekke er på plass, og da ligger jo mye til rette for å bli gravid, og noen ganger handler "bare" det om tid og flaks før man blir gravid. At man har vært gravid og født et barn før er også en positiv indikasjon.

Så finnes det noen andre eksempler som var definert som "håpløse", f.eks med tette eggledere, eller inntrådt overgangsalder - der man mot alle odds blir gravid likevel. Disse tilfellene er nok unntakene som bekrefter regelen - men de viser jo at man aldri kan si aldri :-)

Så er det også et poeng å akseptere at man ikke blir gravid når man kommer til det punktet at det er aktuelt og mulig, for oftest må man det for å komme videre, enten med adopsjon, andre løsninger eller det å leve livet uten barn. Når det blir aktuelt å "sette punktum" varierer veldig.

..men hvis du lurer på om du er gravid så er det vel en test som skal til for å gi deg svaret? Håper du får det svaret du ønsker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...